تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

مرگ مشکوک الیگارش‌های نفتی روس؛ ۷نفر ظرف ۳ماه

قبل‌تر اواخر ژانویه و کمی پیش از حمله به اکراین لئونید شلومان، ۶۰ ساله و از مدیران ارشد گازپروم بنا به روایت اخبار روسی خودکشی کرد.

اقتصاد۲۴- مرگ مشکوک الگارش‌های روس ادامه دارد. تاکنون مرگ ۷ نفر از الیگارش‌های روس، عمدتا فعال در نفت‌وگاز گزارش شده است. به گزارش نفت خبر از DW مرگ‌هایی که عموما دلیل آن خودکشی اعلام شده، اما شک درباره دست داشتن کرملین در آن‌ها جدی است.
درمیان آنان واولادیسلاو آوایف که جسد او ۳۰۰۰ کیلومتری شهری ساحلی در اسپانیا پیدا شد به همراه جسم بی‌جان دختر و همسرش در آپارتمانی لوکس پیدا شد.
خبرگزاری‌های روسیه مثل تاس گفتند جسد او با هفت‌تیری در دست پیدا شده است.
پیش از آوایف جسد پروتونسنیا به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت پیدا شد. هردو الیگارش مولتی‌میلیونر‌هایی در بالاترین سطوح نفت‌وگاز روسیه هستند: آوایف در مقطعی معاون مدیرعامل گازپروم و پروتونسنیا معاون رئیس نواتک بوده‌اند.


بیشتر بخوانید: «مورا» در ماموریت برجامی


قبل‌تر اواخر ژانویه و کمی پیش از حمله به اکراین لئونید شلومان، ۶۰ ساله و از مدیران ارشد گازپروم بنا به روایت اخبار روسی خودکشی کرد.
همچنین باید از الکساندر تیولیاکوف باز از مدیران ارشد گازپروم گفت که یک ماه بعد و در اواخر فوریه حلق‌آویز در خانه خود در سن‌پترزبورگ پیدا شد. این فهرست تاکنون به هفت نفر رسیده است که همگی در کمتر از سه ماه اتفاق افتاده‌اند.در سال‌های اخیر شمار زیادی اقدامات از این دست برای منتقدان کرملین روی داده است.
نکته قابل‌توجه در این ۷ مورد برحلاف دیگر موارد این است که هیچ‌کدام از آنان منتقد یا مخالف حمله روسیه به اکراین نبوده است.

ارسال نظر