تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱

سهامداران بخوانند/ ۴ سیگنال جدید برای بورسی‌ها

بورس دیروز کمتر از یک درصد رشد کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس امروز روند متعادلی را تجربه می‌کند.

اقتصاد۲۴- بورس دیروز با رشد ۱۳ هزار و ۹۶۱ واحدی به سطح یک میلیون و ۵۷۸ هزار واحدی رسید.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که بورس روند متعادلی را تجربه می‌کند.

علی مهدوی پارسا، معاون عملیات سمات گفت:  آن دسته از سهامداران عدالتی که  تا ۳۰ اردیبهشت ماه اطلاعات بانکی (شماره شبا معتبر) را در سامانه سجام تکمیل کنند نیز مشمول دریافت سود سهام عدالت در این مرحله می شوند. 

شرکت سپرده گذاری مرکزی هفته گذشته سود سهامداران حقوقی سهام عدالت را واریز کرد. سود این سبدها هنوز واریز نشده، اما سود این سبدها نیز در چند روز آینده به حسابشان پرداخت خواهد شد. واریز این سود می‌تواند نقدینگی گردش در بورس را افزایش دهد.

تاثیر سهام عدالت در بورس چیست؟

حسن فرج‌زاده، عضو هیات رییسه سازمان بورس اظهار کرد: بازگشایی نماد سرمایه‌گذاری عدالت و معاملاتی شدن سهام عدالت بعد از اصلاح آیین‌نامه اجرایی و انتخاب هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری خواهد بود.


بیشتر بخوانید: 3 سیگنال صعودی به بورس /پیش بینی بازار سهام


با تعیین و تکلیف شدن سهام عدالت، اعتماد سهامداران نسبت به بورس افزایش پیدا می‌کند.

قیمت شیر خام (با مشخصات ۳/۲درصد چربی) از مبلغ ۶۴۰۰ تومان به مبلغ ۱۲ هزار تومان افزایش یافت و نرخ هر درصد چربی نیز ۱۵۰ تومان تعیین شد.

این افرایش قیمت شیر خام صنایع مرتبط را در بورس صعودی می‌کند.

شبکه تلویزیونی المیادین دیروز به نقل از منابع نزدیک به هیات ایرانی در مذاکرات وین تاکید کرد: پرونده مذاکرات در وین بار دیگر فعال است. بر اساس گزارش المیادین، هنوز زود است از دستیابی به توافق در آینده نزدیک سخن به میان آوریم و این موضوع نیازمند بحث و بررسی بیشتری است. اروپایی ها بخاطر بحران فراروی شان به دلیل جنگ در اوکراین و نیاز شدیدشان به نفت و گاز ایران عجله دارند تا هر چه زودتر در مذاکرات وین با تهران به توافق برسند. 

اگر مذاکرات بورس به توافق ختم شود بورس در کوتاه مدت صعودی می‌شود.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر