تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۱

خدمه ۲ نفتکش یونانی در سلامت کامل هستند

به فرمانده کشتی‌ها اعلام شد در صورت بروز هرگونه نیاز جدید، مراتب مربوطه را به اطلاع نماینده کشتی جهت تهیه و رفع آن اعلام کند که در این رابطه سازمان بنادر و دریانوردی همکاری‌های لازم را به عمل خواهد آورد.

اقتصاد۲۴- سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیت دریایی ایران در بیانیه‌ای ضمن تشریح آخرین وضعیت دو نفتکش یونانی توقیف شده در آب‌های خلیج فارس اعلام کرد: تمامی خدمه این دو نفتکش در سلامت کامل جسمی و روحی قرار دارند و ارتباط تلفنی آن‌ها با خانواده‌هایشان تسهیل می‌شود.

در این بیانیه چنین آمده است:

در پی اعلام شرکت خدمات کشتیرانی فرهنگ آب‌های آرام به عنوان نماینده رسمی «پی اند آی» و مالکان ۲ نفتکش یونانی مبنی بر وصول پیام‌های متعدد از سوی مالکان و کلوپ‌های «پی اند آی» آن‌ها و ابراز نگرانی از وضعیت خدمه تانکر‌های Delta Poseidon و Prudent Warrior، پس از انجام هماهنگی‌های لازم توسط سازمان بنادر و دریانوردی با همراهی معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، با حضور روی تانکر‌های فوق با فرمانده تانکر‌ها ملاقات کردند که نتایج آن به این شرح است:

در این ملاقات، فرمانده هر ۲ کشتی تایید کردند که تمامی خدمه از لحاظ روحی و جسمی در وضعیت مناسبی قرار دارند و برخورد نیرو‌های نظامی نیز با آن‌ها کاملا مناسب بوده و هیچ گونه شکایتی در این خصوص گزارش نشده است. همچنین جهت تسهیل ارتباط تلفنی خدمه کشتی با خانواده‌هایشان قرار شد نماینده کشتی تعدادی سیم کارت به همراه تلفن همراه تهیه و در اختیار آن‌ها قرار دهد.

فرماندهان دو شناور همچنین درخواست‌های غذایی و آب و آذوقه و سایر اقلام مصرفی را تهیه و در اختیار نماینده کشتیرانی قرار دادند، همچنین هماهنگی لازم جهت دریافت زباله از کشتی و تحویل آن به ساحل صورت گرفت.

همچنین با توجه به حضور بعضی از خدمه روی کشتی برای مدت طولانی، موضوع جابجایی بعضی از ملوانان با فرمانده کشتی مطرح و مقرر شد در صورت موافقت مالکان شناورها، هماهنگی‌های لازم در این خصوص انجام شود.


بیشتر بخوانید: سریال جنگ نفتکش‌ها میان ایران و یونان


ضمنا با توجه به اینکه تانکر‌های مذکور حامل مشتقات نفتی بودند، از سوی معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان توصیه‌های ایمنی و زیست محیطی لازم به فرماندهان کشتی‌ها ارائه شد و همچنین با توجه به اهمیت و حساسیت منطقه از لحاظ زیست محیطی که به عنوان منطقه ویژه زیست محیطی از سوی سازمان بین المللی دریانوردی و کنوانسیون مارپل شناخته شده است، توصیه‌های لازم جهت پیشگیری از آلودگی و حفظ ایمنی خدمه و کشتی به فرمانده کشتی‌ها، عنوان شد.

همچنین با توجه به درخواست فرمانده کشتی و مطابق مقررات و استاندارد‌های بین المللی مقرر شد که همکاری‌های لازم در راستای تسهیل اجرای الزامات بین المللی توسط خدمه کشتی اقدامات جاری از جمله ثبت و ضبط وقایع کشتی، صورت گیرد.

ضمنا کنفرانس تلفنی بین فرمانده، نماینده کشتی و دفتر مرکزی مالکان کشتی در یونان برقرار شد و مالکان کشتی دستورات لازم در خصوص حفظ و نگهداری از کالا را به فرمانده ارائه کردند.

به فرمانده کشتی‌ها اعلام شد در صورت بروز هرگونه نیاز جدید، مراتب مربوطه را به اطلاع نماینده کشتی جهت تهیه و رفع آن اعلام کند که در این رابطه سازمان بنادر و دریانوردی همکاری‌های لازم را به عمل خواهد آورد.

در این ملاقات به فرمانده و خدمه کشتی نیز اعلام شد که هیچ محدودیتی مطابق استاندارد‌های بین المللی برای انجام کار‌های جاری روزانه و تردد آن‌ها روی کشتی وجود نخواهد داشت. همچنین، بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده، امکان ملاقات کنسولی با خدمه این دو کشتی نیز فراهم شده است.

منبع: فرارو
ارسال نظر