تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۱

مدیر عامل جوان راه‌آهن کیست؟

بیش از هفت ساعت از حادثه واژگونی قطار مشهد_یزد گذشته ۱۷ نفر تاکنون کشته و بیش از ۳۰ نفر مصدوم شده‌اند. اما هنوز از مدیرعامل جوان راه آهن خبری نیست. نه توضیحی داده و نه توضیحی خواسته. مدیر راه آهن ایران کیست؟

اقتصاد۲۴- ۵٫۳۰ دقیقه بامداد امروز ۱۸ خرداد ماه قطار مشهد-یزد از ریل خارج شد. تا لحظه تنظیم این خبر ۱۷ نفر در این حادثه کشته‌ شده‌اند و اسامی ۴۳ مصدوم هم منتشر شده است. وزیر راه و شهرسازی ابراز شرمندگی کرده و از بررسی علت حادثه خبر داده اما همچنان از مدیر عامل جوان راه آهن خبری نیست.

میعاد صالحی کیست؟

مدیرعامل راه آهن در دولت ابراهیم رئیسی، میعاد صالحی است؛ رئیس برکنار شده صندوق بازنشستگی کشوری که در دولت جدید به راه آهن رفته است.

صالحی متولد سال ۶۱ است. یکی از آن مدیران جوان دولت ابراهیم رئیسی که در دولت روحانی هم مشاور محمد شریعتمداری بود. چه آن زمان که شریعتمداری در وزارت صمت ود و چه آن زمان که وزیر کار بود.


بیشتر بخوانید: اولین واکنش رستم قاسمی به حادثه قطار مشهد_ یزد


میعاد صالحی دانش‌آموخته رشته مهندسی هوا فضا از دانشگاه صنعتی شریف است. اما به نظر می‌رسد همانقدر که در حوزه صندوق بازنشستگی کشوری بی‌تجربه و بی‌سابقه بود در حوزه راه آهن هم نه سابقه کاری دارد و نه رزومه تحصیلی.

صالحی پیش از این دبیر کارگروه نخبگان قرآنی بنیاد ملی نخبگان بود. اما این تنها سمت‌های این مدیر جوان نیست. او در رزمه کاری خود، عضویت در کمیسیون مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، دبیری کمیسیون نخبگان شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو کمیته نگارش سند راهبردی کشور در امور نخبگان، مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در امور نخبگان و استعدادهای برتر هم بوده است.

جز این گویا در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان هم دستی داشته. چراکه در رزومه بلندبالای مدیر جوان، ریاست شورای سیاستگذاری و راهبری طرح‌های صنایع نوین وزارت صمت، عضو کارگروه ارزیابی و تشخیص شرکت‌های دانش بنیان و عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی هم بوده است. البته میعاد صالحی مدتی هم مدیر رادیو قرآن بود.

سوابق دانشگاهی صالحی هم به حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان نزدیک است. چراکه او روی موضوعاتی چون سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر، سازمان‌های توسعه‌ای، صندوق‌های نوآورانه و پیشران و ارزیابی و تشخیص شرکت‌های دانش بنیان کار کرده است.

ارسال نظر