تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۱

چند درصد شاغلان بیمه اجباری هستند؟

نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که ۴۰درصد از بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی در ۹ماهه سال ۱۴۰۰، بیمه‌شدگان اصلی هستند که ۸۹ درصد آن‌ها را بیمه‌شده شاغل تشکیل می‌دهند.

اقتصاد۲۴- براساس گزارش مرکز برنامه‌ریزی و اطلاعات راهبردی وزارت کار، از مجموع بیمه‌شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در ۹ماهه سال گذشته، ۹/ ۳۹درصد از بیمه‌شدگان، بیمه‌شدگان اصلی هستند که حدود ۹/ ۸۸درصد آن‌ها را بیمه‌شدگان شاغل تشکیل می‌دهند.

آمار بیمه‌شدگان شاغل سازمان تامین اجتماعی طی این مدت همچنین گویای آن است که بیشترین سهم متعلق به بیمه‌شدگان اجباری با ۷۸درصد و پس از آن رانندگان، حرف و مشاغل آزاد و کارگران ساختمانی است.

به موجب این گزارش، آمار بیمه‌شدگان شاغل سازمان تامین اجتماعی در ۹ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۷ افزایش یافته است، به نحوی که تعداد بیمه‌شدگان شاغل از ۱۲‌میلیون و ۳۵۶‌هزار و ۹۷۹ نفر در سال ۱۳۹۷ به بیش از ۱۳‌میلیون و ۳۹۵‌هزار و ۵۶۳ نفر افزایش یافته و این افزایش در حرف و مشاغل آزاد شاغل و کارفرمایان صنفی بیشترین نمود را داشته است. اما در مربیان مهد‌های کودک، معلمان حق‌التدریس، اعضای صندوق نظام دامپزشکی، کارگران ساختمانی، رانندگان، باربران و خادمان مساجد با روند کاهشی همراه بوده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر