تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

بسیاری از مشکلات روحی مردم ریشه در خشکسالی دارد

رییس سازمان حفاظت محیط زیست عمده مخاطرات کشور را محیط زیستی دانست و گفت: بسیاری از مشکلات روحی مردم ما ریشه در خشکسالی دارد.

اقتصاد۲۴- علی سلاجقه با طرح این موضوع در نشست تخصصی با جمعی از دانشجویان و دانش‌آموختگان ایرانی خارج از کشور با اشاره به پیچیدگی‌های مدیریت محیط زیست متنوع ایران اضافه کرد: وقتی یک خبر خوب در حوزه محیط زیست منتشر می‌شود، یک همبستگی ملی به وجود می‌آید و وقتی یک اتفاق بد در این حوزه می‌افتد، حساسیت به وجود می‌آورد.

به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، سلاجقه افزود: همواره فعل و انفعالات کره زمین در جهت رسیدن به تعادل است، اما اقداماتی که انسان‌ها انجام می‌دهند این تعادل را به هم زده و آن‌ها را در معرض خطر قرار داده است. او با اشاره به اولویت‌بندی مخاطراتی که کشور ما را تهدید می‌کنند، گفت: عمده این مخاطرات در حوزه محیط زیست هستند. به عنوان مثال، بسیاری از مشکلات روحی و روانی مردم ما ریشه در مساله کم‌آبی و خشکسالی دارد.

همواره فعل و انفعالات کره زمین در جهت رسیدن به تعادل است، اما اقداماتی که انسان‌ها انجام می‌دهند این تعادل را به هم زده است


بیشتر بخوانید: جازموریان را زنده نگه دارید!


معاون رئیس جمهور، محیط زیست را یک موضوع چندبخشی دانست و با اشاره به اصل پنجاهم قانون اساسی درباره حفاظت از محیط زیست به عنوان یک اصل مترقی، گفت: کشور ما از نظر تنوع اقلیمی، آب و هوایی، جغرافیایی، پوشش گیاهی و جانوری یکی از متنوع‌ترین کشور‌های جهان است و طبیعی است که مدیریت این تنوع هم بسیار پیچیده و گسترده باشد. قوانین متعدد محیط زیستی در سازمان حفاظت محیط زیست شکل گرفته و دستورالعمل‌های خوبی هم از آن‌ها بیرون آمده است که هم اینک در حال اجراست.

او در ادامه با اشاره به دستور رییس جمهور مبنی بر اینکه کلنگ هیچ پروژه‌ای در کشور بدون دریافت مجوز محیط زیستی بر زمین نخواهد خورد، تصریح کرد: یکی از مباحثی که در بحث محیط زیست در دولت سیزدهم بر آن اتفاق نظر داریم، مردم‌پایه بودن محیط زیست است.

او پدیده گرد و غبار را از دیگر چالش‌های محیط زیستی کشور توصیف کرد و گفت: در موضوع مدیریت گرد و غبار با تاکید ویژه رییس جمهور با قدرت در حال کار هستیم و تاکنون نقشه‌های غبارخیزی منطقه و برنامه‌های زیرعمل منطقه‌ای را آماده کرده‌ایم. ضمن اینکه با سفرا و مقامات مسئول در کشور‌های همسایه هم جلسات متعددی برای ایجاد هماهنگی و اجرای پروژه‌های مشترک برگزار کرده‌ایم.

ارسال نظر