تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۰۲ تير ۱۴۰۱

سقف اجاره‌بها، مستاجران را نجات می‌دهد؟ +فیلم

جهش‌های پی‌درپی اجاره‌بهای ساختمان در یکی دو سال گذشته، در کنار رکود بازار خرید و فروش مسکن، عرصه را برای مستاجران تا حدی تنگ کرده است که بسیاری توان ماندن در پایتخت را ندارند و به شهرهای حاشیه تهران کوچ کرده‌اند. برای ساماندهی به این وضع، سران قوا، مصوبه سقف اجاره بها را تایید کرد و مجلس هم مصوبه مشابهی داشت. اما این مصوبه مستاجران را نجات می‌دهد؟

اقتصاد۲۴- عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران گفت: طرح به صورت دوفوریتی مطرح و تصویب شد. برای بررسی بیشتر به کمیسیون عمران رفت و در آنجا هم در کلیات تصویب شد و مورد بررسی قرار گرفت.

او گفت: در رابطه با جزئیات طرح هم یکی، دو جلسه در کمیسیون عمران داشتیم. به نظر بنده، به لحاظ کلی، ورود مجلس یا دولت در بحث افزایش لجام گسیخته اجاره‌بها ضرورت دارد. چون اجاره‌بها به بیش از توان مردم رسیده است. قانون به دنبال یکسری سیاست‌گذاری‌های تشویقی و همچنین سیاست هایی است که ایجاد محدودیت کند برای کسانی که منجر به افزایش قیمت می شوند. این افزایش قیمت به یک سری از عواملی که خارج از کنترل ساختارهای اقتصادی است برمی‌گردد. ویژگی‌های سوداگرایانه ای که در اقتصاد کشور ما وجود دارد و این ویژگی‌های سوداگرایانه متاسفانه برخی برای آن حد و حدودی قائل نیستند.


بیشتر بخوانید: وام ودیعه مسکن در شهر‌های اطراف تهران چقدر است؟


منبع: همشهری آنلاین
ارسال نظر