تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۰۶ تير ۱۴۰۱
اختلال عمدی است؟

اختلال کارگزاری مفید در سومین روز معاملاتی

امروز دوشنبه سومین روز معاملاتی است که معاملات کارگزاری مفید با اختلال مواجه شده است. هنوز این کارگزاری اطلاع‌رسانی خاصی در این خصوص انجام نداده و سهامداران باید منتظر مشخص شدن علت این اختلال بمانند!

اقتصاد۲۴- کارگزاری مفید برای سومین روز کاری با اختلال مواجه شد و هنوز این کارگزاری اطلاع‌رسانی درخصوص این اختلال‌ها انجام نداده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که سامانه معاملات این کارگزاری بسیار کند بوده و سهامداران بعد از تلاش‌های فراوان تنها چند لحظه می‌توانند پرتفوی معاملاتی خود را بررسی کنند. از سوی دیگر اغلب سهامداران می‌گویند که این اختلال یا به نوعی هنگ تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه ادامه دارد و پس آن ورود به پنل معاملاتی کمی آسان‌تر می‌شود.

برخی از کارشناسان بازار سرمایه این اختلال کارگزاری مفید را ناشی از کندی هسته معاملات می‌دانند و گروهی دیگر دستکاری عمدی.

با اختلال سامانه معاملاتی کارگزاری‌ها، سهامداران زیان بسیار زیادی می‌کنند. از سوی دیگر امکان شکایت از اختلالات پنل‌های معاملاتی در سازمان بورس وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: پروژه کردن سهام، شیره بورس را می‌کشد


باید منتظر ماند و دید کارگزاری مفید علت این اختلال را چه چیزی اعلام و چگونه رضایت مشتریان خود را جلب می‌کند.

زیان سهامداران بیشتر شد!

بهنام صمدی، فعال بازار سرمایه در توییتر نوشت: «نکته عجیب ماجرا اختلال در کارگزاری مفید بود که تبدیل به یک ریسک سیستماتیک برای بازار شده. دو روز متوالی مشتری‌ها این کارگزاری در ساعت معاملات امکان معامله نداشتند. باور کنیم همه این رویداد‌ها اتفاقیه؟»

کاربران دیگری نیز نظرات خود را درج کرده‌اند:

- «کارگزاری مفید که خب قطعاً مثل اسمش مفید هست، اما یعنی مفید در تضییع حقوق مشتریان.»

- «کارگزاری‌مفید روزانه درآمد چندین میلیاردی از کارمزد داره و هرروز که هنگ میکنه میلیارد‌ها تومن به بورس و سهامدار ضرر وارد میکنه.»

- «امروز کارگزاری مفید خیلی اذیت کرد. تا ساعت ده. نه میتونستی وارد بشی نه تلفن‌های پشتییانی جواب میداد بعد از ساعت ده هم بازار منفی و دیگه کاری نمیشد کرد.»

مخاطبان نیز به اختلال مفید اعتراض کردند و نوشتند: «بدبخت شدم امروز، مفید در بدبختیم سهیم بود»

- «تمام این اختلالات در کارگزاری مفید عمدی است، این هم یک نوع دیگه از دزدی این جماعت از جیب سهامداران متضرر.»

- «مفید تعمدی سامانه رو مختل میکنه.»

- «مشکل اگر از هسته بود همه کارگزاری‌ها باید مختل میشد. مشکل فقط و فقط از سامانه مفید بود و اولین بار هم نیست. تا مشتریهاش به کارگزاری‌های دیگه کوچ نکنند هیچ تغییری مثبتی نخواهید دید، حتی یک اطلاع رسانی ساده.»

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر