تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۱۶ تير ۱۴۰۱

ادامه استعفا‌های سریالی در کابینه بوریس جانسون

در ادامه استعفا‌ها از کابینه بوریس جانسون، شماری دیگر از اعضای دولت انگلیس استعفا دادند.

اقتصاد۲۴- در ادامه استعفا‌های سریالی در کابینه نخست وزیر انگلیس، «براندون لویس» وزیر ایرلند شمالی در کابینه بوریس جانسون نیز از سمت خود کناره گیری کرد.

او در نامه استعفای خود اعلام کرد: «یک دولت شایسته و مسئولیت‌پذیر به صداقت، و احترام متقابل متکی است. برای من مایه تاسف عمیق است که باید دولت را ترک کنم؛ زیرا دیگر معتقد نیستم که این ارزش‌ها حفظ می‌شوند.

همچنین «هلن واتلی» معاون وزیر خزانه داری انگلیس نیز با انتشار بیانیه ای، از سمت خود استعفا داد. «دیمین هیندز» وزیر امنیت و مرزبانی در دولت جانسون نیز از سمت خود کناره گیری کرد. تا کنون ۵۰ تن از وزرا و معاونان و اعضای دولت جانسون از سمت خود کناره گیری کرده اند.


روز گذشته خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد نشریه تایمز گزارش داده است «پریتی پتل» وزیر کشور انگلیس که یکی از وفادارترین افراد به بوریس جانسون به حساب می‌آید، به گروهی از وزرای ارشد پیوسته است که خواهان استعفای بوریس جانسون شده اند.

این در حالی است که بوریس جانسون در واکنش به این استعفا‌ها و درخواست‌ها برای کناره گیری اش گفته است: من در سمتم باقی خواهم ماند و روی پروژه‌هایی که دولت انجام می‌دهد، متمرکز خواهم شد.

مورد اخیر بحران در دولت انگلیس در نتیجه شیوه برخورد بوریس جانسون با اتهام‌های مربوط به «آزار و تعرض جنسی» بوسیله یکی از مقام‌های ارشد دولتی و حزبی عنوان شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر