تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۹ تير ۱۴۰۱

جولان کرونا در تهران

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: پیش بینی می‌شود که در هفته‌های آینده شاهد موج‌های جدیدی از ویروس باشیم و از این رو هم اکنون فرصت خوبی برای تلقیح دز یادآور واکسن کروناست.

اقتصاد۲۴- دکتر علیرضا زالی با اشاره به ضرورت حفاظت از کادر بهداشت و درمان با واکسیناسیون، اظهار کرد: توصیه ما به شهروندان این است که کسانی که بیش از شش ماه از آخرین تلقیح واکسن در آن‌ها گذشته دز یادآور را تزریق کنند.

وی ادامه داد: به صورت کلی اگر شش ماه از تلقیح آخرین واکسن گذشته باشد، از دز سوم یا چهارم واکسن به عنوان دز یادآور کرونا نام برده می‌شود و با توجه به امواج جدید بیماری، شهروندان به ویژه کادر بهداشت و درمان باید نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

زالی گفت: مجموع کسانی که در استان تهران تا کنون واکسن کرونا دریافت کرده‌اند ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است، که ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از آن‌ها دز اول را دریافت کرده و ۹ میلیون و ۸۶۰ هزار نفر دز دوم و ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دز سوم و ۴۵ هزار نفر نیز دز چهارم و برخی گروه‌های خاص که تعداد آن‌ها به ۵۸۲ نفر می‌رسد، دز پنجم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: رمز و راز اومیکرون؛ چرا کرونا همچنان واکسن‌ها و درمان‌ها را شکست می‌دهد؟


زالی با بیان اینکه در روز‌های اخیر شاهد افزایش آمار دز چهارم در تهران خواهیم بود، گفت: افرادی که در گروه‌های پرخطر قرار دارند، از جمله افراد مسن، افرادی که سابقه بیماری‌های زمینه‌ای دارند، کادر بهداشت و درمان و به طور کلی تمامی افرادی که شش ماه از آخرین واکسن آن‌ها می‌گذرد نسبت به دریافت دز یادآور اقدام کنند.

وی تاکید کرد: پیش بینی می‌شود که در هفته‌های آینده شاهد موج‌های جدیدی از ویروس باشیم و از این رو هم اکنون فرصت خوبی برای تلقیح دز یادآور واکسن کروناست.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، زالی با اشاره به افزایش مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی در استان تهران با علائم مشکوک کرونا گفت: در بستری هم به تدریج آمار تهران در حال تغییر است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر