تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۱

هواپیمای مشهد-نجف دچار سانحه شد+جزییات

امروز هواپیمایی در فرودگاه مشهد که قرار بود این شهر را به مقصد نجف ترک کند به دلیل ترکیدگی لاستیک دچار سانحه شد و خلبان پس از رعایت مسایل ایمنی هواپیما را فرود آورد.

اقتصاد۲۴- سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: ساعت ۶ صبح امروز پرواز شماره ۶۶۴۳ شرکت هواپیمایی آتا از مبدأ مشهد مقدس به‌مقصد نجف پس از برخاستن از فرودگاه دچار ترکیدگی لاستیک چرخ گردید و به‌دلیل رعایت مسائل ایمنی، خلبان پس از کاهش سوخت با ادامه پرواز در فضای تقرب مشهد و رسیدن به وزن مجاز در باند فرودگاه مشهد هواپیما را فرود آورد.

در ادامه خلبان درخواست تخلیه مسافران از طریق سرسره نجات را صادر کرد و ۱۶۸ مسافر و خدمه پرواز همگی سالم هواپیما را ترک کردند.

هم‌اکنون یک تیم متشکل از کارشناسان حوادث سازمان هواپیمایی کشوری و بخش ایمنی شرکت مربوطه به محل اعزام شدند تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد.


بیشتر بخوانید: مسافران خارجی سرگردانِ بلیت هواپیما در ایران


لازم به ذکر است موضوع حوادث اخیر ترکیدگی لاستیک هواپیما‌ها مورد پایش سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته و اقداماتی نیز انجام شده است.

با توجه به یافته‌های متفاوت از این رویدادها، مقرر است بخشنامه ایمنی مضاعفی در سه حوزه فرودگاهی، شرکت‌های هواپیمایی و مؤسسات تعمیر و نگهداری چرخ‌ها صادر شود تا زمینه ارتقای ایمنی پرواز‌ها فراهم شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظر