تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

وقت کُشی دولت در افزایش حقوق بازنشستگان

نیمی از سال ۱۴۰۱ گذشته است، اما هنوز خبری از تعیین تکلیف بازنشستگان نیست. سخنگوی دولت به عنوان نماینده دولت همچنان در هر نشست خبری درباره حقوق بازنشستگان تنها به کلی گویی‌هایی اکتفا می‌کند و همچنان بازنشستگان چشم به راه تغییر در اندک افزایش حقوق خود در سال جاری هستند.

اقتصاد۲۴- سخنگوی دولت اعلام کرد: افزایش حقوق بازنشستگان به وزرای عضو هیات امنای سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی تفویض شد
دولت همچنان به دنبال وقت کشی، پاسکاری و بلاتکلیف نگه داشتن موضوع افزایش حقوق بازنشستگان است.
نیمی از سال ۱۴۰۱ گذشته است، اما هنوز خبری از تعیین تکلیف بازنشستگان نیست. سخنگوی دولت به عنوان نماینده دولت همچنان در هر نشست خبری درباره حقوق بازنشستگان تنها به کلی گویی‌هایی اکتفا می‌کند و همچنان بازنشستگان چشم به راه تغییر در اندک افزایش حقوق خود در سال جاری هستند.
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در آخرین اظهار نظر خود گفته است: «پیرو دستور رئیس‌جمهوری برای پیگیری بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و پس از برگزاری نشست‌های مکرر معاون اول با نمایندگان بازنشستگان، هیات دولت برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان، اختیارات خود را به وزرای عضو هیات امنای سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی تفویض کرد.»
این در حالی است که هیات امنای سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی نظر خود را به دولت اعلام کرده است و بنابراین توضیحات گو اینکه نظر آن‌ها باز هم از سوی دولت به خودشان بازگشته است. به نظر می‌رسد دولت همچنان قصد دارد تا این مسئله را مشمول مرور زمان کند.

چنان که سخنگوی دولت نیز در ادامه از تسهیلاتی که به بازنشستگان اعطا شده گفت. برخی نیز معتقدند دولت قصد دارد در نهایت حد وسط را بگیرید و افزایش حقوق را به جای ۱۰ درصد ۱۵ درصد افزایش دهد. در همین زمینه علیرضا حیدری نایب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در واکنش به سخنان اخیرعلی بهادری جهرمی سخنگوی دولت که گفته بود «هیأت وزیران اختیار خود مبنی بر تصمیم‌گیری در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان را به هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی تفویض کرده است» اعلام کرد: در ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی که مرجع اصلی افزایش حقوق بازنشستگان است و در نامه رئیس مجلس به دولت نیز به این ماده اشاره شده، نامی از هیات امنا و یا تفویض اختیار به هیات امنا نیست. حتی در زمان برقرار بودن شورایعالی تامین اجتماعی، اجرای ماده ۹۶ ارتباطی به این شورا نداشت؛ مرجع ماده ۹۶ هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی است که نظر خود را به دولت اعلام کرده و دولت نیز باید آن را ابلاغ کند.


بیشتر بخوانید: تکلیف نامشخص حقوق بازنشستگان


وی در ارتباط با قول سرپرست وزارت کار گفت: هفته قبل تفاهمی صورت گرفته بود و سرپرست وزارت کار به نمایندگان بازنشستگان گفته بود نظر دولت را شنبه در یک مصاحبه اعلام می‌کنم که این کار را نکرد.
به گفته وی هیات وزیران باید ابلاغیه‌ی ماده ۹۶ را صادر کند و از این الزام قانونی، راه فرار و گریز نیست؛ نباید فرافکنی و پاسکاری کنند و بازنشستگان را در هول و ولا نگه دارند.
حیدری گفت: با توجه به این اظهارات ضد و نقیض و موضوع را به وقت‌کشی گذراندن، باید بگویم من خیلی خوشبین نیستم!

به گفته وی اگر دولت فکر می‌کند با تاخیر طولانی، این خواسته اجتماعی رو به افول می‌رود، کاملاً در اشتباه است؛ بازنشستگان همچنان با جدیت پیگیر حقوق قانونی خود هستند.

منبع: آرمان ملی

ارسال نظر