تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۱

آیا چین و روسیه در روند مذاکرات کارشکنی می‌کنند؟

نماینده روسیه در مذاکرات وین گفت که گزارش‌ها درباره مخالفت پکن و مسکو با پیش‌نویس اتحادیه اروپا برای توافق در مذاکرات وین درست نیست.

اقتصاد۲۴- «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بامداد یکشنبه ادعا‌ها درباره رد پیش‌نویس توافق در مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های ایران را توسط پکن و مسکو را تکذیب کرد.
اولیانوف در پاسخ به سوال یکی از کاربران در شبکه اجتماعی توئیتر مبنی بر اینکه آیا روسیه و چین پیش‌نویس اتحادیه اروپا برای توافق وین را رد کرده‌اند، تاکید داشت: «البته که این درست نیست».

وی در صفحه توئیتر خود توضیح داد: «زیرا پیش نویس تصمیم در مورد احیای برجام به طور جمعی توسط همه شرکت‌کنندگان در گفتگو‌های وین از جمله روسیه و چین مورد بحث قرار گرفته است».


بیشتر بخوانید: روز سرنوشت برای برجام؛ پیروزی دیپلماسی یا شکست؟


این دیپلمات روس اضافه کرد: «اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده مذاکرات، اخیراً فقط چند اصلاحیه مفید ارائه کرده است که ما کاملاً از آن‌ها حمایت می‌کنیم».
اولیانوف پیش از این نیز گفته بود: «مطمئنا هیچ موضوع لاینحلی در دستور کار قرار ندارد. علیرغم چند اختلاف باقی مانده، همه مذاکره کنندگان فرصت دارند تا وظایف خود را با موفقیت انجام دهند».

منبع: فارس
ارسال نظر