تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۱

افتتاح فاز دوم پروژه‌های سرمایه گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با حضور معاون اول رییس جمهور

فاز دوم افتتاح پروژه‌های سرمایه گذاری عمرانی و صنعتی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه‌ی اقتصادی، امروز پنجشنبه (۱۰ شهریور) با حضور محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور، همزمان در ۴ منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی اروند، کیش، ارس و انزلی و ۵ منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، پتروشیمی، ارگ جدید بم، سهلان و لرستان به انجام می‌رسد.

اقتصاد۲۴- مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضمن اعلام این خبر افزود: بهره برداری و شروع عملیات اجرایی پروژه‌های سرمایه‌گذاری عمرانی و صنعتی در ۴ منطقه آزاد اروند، کیش، ارس و انزلی و در ۵ منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، پتروشیمی، ارگ جدید بم، سهلان و لرستان با مجموع سرمایه گذاری بیش از ۱.۱۸۰.۰۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم بیش از ۲۲ هزار نفر، در یک سالگی دولت سیزدهم به وقوع می‌پیوندد.

حسن خانلری افزود: در فاز نخست افتتاح پروژه‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دولت سیزدهم که اردیبهشت ماه سال جاری با حضور رییس جمهور محترم صورت پذیرفت، ۸۲ پروژه صنعتی، عمرانی و کشاورزی در ۵ منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی قشم، ارس، کیش، انزلی و ماکو و ۷ منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، سهلان، بوشهر، لرستان، لامرد، بجنورد و نمین به بهره برداری رسیدند.

وی ادامه داد: دومین فاز افتتاحیه‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، پنجشنبه هفته جاری با حضور معاون اول رییس جمهور، و با بهره برداری از ۵۱ پروژه و کلنگ زنی و شروع به عملیات اجرایی ۲۰ پروژه‌ی سرمایه گذاری عمرانی و صنعتی به انجام می‌رسد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: مناطق آزاد کشور با مشوقات و معافیت‌های مالیاتی و گمرکی، پیشران و پشتیبان تولید، نیروی محرکه‌ی صادرات غیرنفتی و سازو کاری ثابت شده برای گذر کشور‌ها از تنگنا‌های اقتصادی هستند.

خانلری گفت: وجود ۸ منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی و ۳۳ منطقه ویژه اقتصادی در سه دهه‌ی گذشته در کشور و قرارگرفتن این مناطق بر سر راه کریدور‌های بین المللی، بستر جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و زمینه ساز ایجاد اشتغال پایدار و امن در مناطق مرزی کشور را فراهم کرده است.

وی به ایجاد ۷ منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی جدید در کشور اشاره کرد و افزود: با مثبت شدن تراز تجاری مناطق آزاد برای اولین بار از بدو تاسیس این مناطق در کشور و اهدافی که برای این مناطق در اقتصاد مقاومتی تعریف شده نشان می‌دهد مناطق آزاد باید رویکرد تولید محور و صادراتی در پیش بگیرند و منطبق بر همین اصول، پس از افتتاح ۸۲ پروژه در اردیبهشت ماه سال جاری، فاز دوم افتتاح پروژه‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مقارن با هفته دولت به انجام می‌رسد.

منبع: فرینا
ارسال نظر