تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۱

پذیرش بیت کوین توسط غول‌های خرده فروشی اوکراین

Techno Їzhak و Stylus، دو خرده فروش بزرگ اوکراینی فعال در حوزه فناوری، شروع به پذیرش بیت کوین به شکل ابزار پرداخت کرده‌اند.

اقتصاد۲۴- بر اساس گزارشی از مجله‌ی Bitcoin Magazine و به نقل از رسانه خبری محلی Obozrevatel، دو غول خرده فروش تکنولوژی امکان پرداخت هزینه برای کالا‌ها و خدمات با بیت کوین برای مشتریان را فراهم خواهند آورد. این گزارش ادعا کرد که این کمپانی از ارائه دهنده‌ی خدمات پرداخت Whitepay، جهت فعالیت به عنوان فراهم آورنده‌ی بستر این کمپانی میان مشتریان و تاجران، بهره خواهد برد. شرکت Whitepay به عنوان زیرمجموعه‌ای از WhiteBIT، یک صرافی ارز دیجیتال اروپایی، فعالیت می‌کند.

این گزارش ادعا کرد که مشتریان امکان استفاده از بیت کوین برای پرداخت در هردو گروه فروشگاه‌های آنلاین و حضوری، در مجموع بیش از ۱۰۰ فروشگاه خرده فروشی از هردوی این کمپانی‌ها را خواهند داشت. مشتریانی که به شکل حضوری پرداخت خود را انجام دهند، امکان استفاده از سیستم فروش Whitepay، که یک کد QR برای تاجران جهت مستندسازی تراکنش‌ها ارائه می‌دهد، را خواهند داشت. این کد QR شامل اطلاعاتی از نرخ مبادله‌ی فعلی، همراه با میزان زمان صرف شده برای تراکنش جهت تکمیل در شبکه، خواهد شد.


بیشتر بخوانید: بازار رمزارز در انتظار بیت‌ کوین


بر اساس گزارش ارائه شده، تمایل اوکراینی‌ها نسبت به بیت کوین، با وجود تهاجم روسیه به این کشور افزایش یافته است. طی سال جاری، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین، یک لایحه پیرامون ارز‌های دیجیتال امضا کرد، که یک چارچوب قانونی برای بیت کوین جهت فعالیت در کنار اقتصاد این کشور ارائه می‌کند.

در روز‌های پنجشنبه و جمعه، قیمت بیت کوین کمی رشد را تجربه کرد اما، طی شبانه روز اخیر دوباره روند نزولی به خود گرفت. در این لحظه، طلای دیجیتال با افتی ۱.۵ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، در سطح قیمت ۱۹۸۱۱ دلار معامله می‌شود.

ارسال نظر