تاریخ انتشار: ۲۱:۰۵ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۱

استقلال 0-0 پیکان؛ دومین تساوی پیاپی آبی‌ها

شاگردان «ریکاردو سا پینتو» با وجود ارائه یک نمایش تهاجمی در خانه نتوانستند از سد پیکان بگذرند.

اقتصاد۲۴- در آخرین تقابل هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران، امشب (سه‌شنبه) از ساعت 19 با قضاوت موعود بنیادی‌فر، تیم‌های استقلال و پیکان تهران در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. دو تیم در شرایطی امشب مقابل هم صف‌آرایی کردند که با 7 امتیاز در رتبه ششم و هفتم جدول، همسایه هم بودند و پیروزی در مسابقه امشب می‌توانست هر کدام از تیم‌ها را تا رتبه دوم جدول بالا بفرستد و آن‌ها را در یک‌قدمی پرسپولیسِ صدرنشین قرار بدهد.

ریکاردو سا پینتو سرمربی پرتغالی استقلال برای اولین‌بار در لیگ بیست‌ودوم تصمیم گرفت تا به صورت همزمان از مهره‌های کلیدی چون کوین یامگا، مهدی قایدی، محمد محبی و پیمان بابایی در ترکیب آبی‌پوشان پایتخت استفاده کند تا آبی‌ها با آرایشی تهاجمی به مصاف پیکان بروند. آن‌هم در شرایطی که بیش از 15 هزار تماشاگران علاقه‌مند به استقلال در ورزشگاه آزادی حضور داشتند و در اتفاقی عجیب و جالب‌توجه، تماشاگران زن هواداران تیم استقلال نیز امروز از طبقه دوم ورزشگاه، دیدار تیم مورد علاقه خود را تماشا می‌کردند.

آبی‌پوشان نیمه اول را با نمایشی تهاجمی آغاز کردند و با پی‌ریزی حملات متعدد به دنبال رسیدن به گل برتری بودند. خط دفاعی چند لایه پیکان در مقابل حملات شاگردان سا پینتو ایستادگی کرد و اجازه نداد تا آبی‌ها طلسم گل‌نزدن‌های در نیمه نخست دیدارهایشان در لیگ بیست‌ودوم را بشکنند. پیمان بابایی و محمد محبی دو موقعیت فوق‌العاده گلزنی داشتند اما هیچ‌کدام از آن‌ها به تور دروازه پیکان دوخته نشد. تنها موقعیت گلزنی پیکان هم در دقیقه 45 به وجود آمد که روی یک ضدحمله ساسان حسینی صاحب توپ شد اما ضربه چیپ او با واکنش تماشایی حسین حسینی همراه شد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد.

استقلالی‌ها در نیمه دوم، بازهم مالک توپ و میدان بودند و ریکاردو سا پینتو سرمربی آبی‌ها سعی داشت تا با تغییرات تهاجمی خود بتواند نتیجه مسابقه را به سود استقلال تغییر بدهد. آبی‌پوشان پایتخت حملات متعددی روی دروازه پیکان داشتند اما ایستادگی خط دفاعی پیکان باعث شد تا حملات شاگردان سا پینتو به گل تبدیل نشود.

آبی‌ها در دقیقه 64 توسط پیمان بابایی به گل رسیدند اما بنیادی‌فر داور مسابقه، خطای بابایی روی دروازه‌بان پیکان را اعلام کرد تا گل به‌ثمر رسیده برای استقلال مردود شود. آبی‌پوشان پایتخت به حملات پرشمار خود ادامه دادند اما خط دفاعی پیکانی‌ها نمایش کم‌نقص خود را ادامه داد تا شاگردان ریکاردو سا پینتو نتوانند به گل برتری دست پیدا کنند.

شاگردان مجتبی حسینی در دقیقه 88 روی یک ضدحمله صاحب موقعیت گلزنی شدند که شوت تماشایی غلامرضا ثابت‌ایمانی با واکنش استنثایی حسین حسینی همراه شد تا روی یک غافلگیری، گل برتری به سود پیکان به‌ثمر نرسد. در اوقات تلف‌شده، حملات استقلالی‌ها ادامه پیدا کرد اما راه به دروازه پیکان نبرد تا آبی‌پوشان پایتخت برای دومین هفته متوالی با تساوی بدون گل به کار خود پایان بدهند.

استقلال و پیکان با تساوی در مسابقه امشب، 8 امتیازی شدند و جایگاه‌شان در جدول رده‌بندی لیگ بیست‌ودوم تغییر نکرد و به ترکیب در رتبه‌های ششم و هفتم ایستادند. دو تیم در صورت کسب پیروزی در مسابقه امشب، شانس صعود به رتبه دوم جدول را داشتند که این مهم برای آن‌ها محقق نشد.

شاگردان سا پینتو در هفته ششم لیگ برتر، روز شنبه نوزدهم شهریورماه از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی پذیرای نساجی مازندران خواهند بود و در دیداری همزمان، پیکان تهران نیز در خانه به مصاف گل‌گهر سیرجان می‌رود.

منبع: فوتبال 360

ارسال نظر