تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۱

واکنش حزب اتحاد ملت به ماجرای مهسا امینی

مهسا امینی دختر اهل سنندج بود که برای سفر به تهران آمده بود و گشت ارشاد او را بازداشت کرد. مهسا امینی پس از حضور در گشت ارشاد دچار عارضه مغزی شد و به کما رفت. خانواده او گفته‌اند شدت برخورد با او به اندازه‌ای تند بوده که باعث بروز این عارضه شده و به کما رفته است.

اقتصاد۲۴- حزب اتحاد ملت در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن رفتار‌های گشت ارشاد به ماجرای مهسا امینی واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده است:

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در بیانیه‌ای نوشت: گشت ارشاد فاجعه دلخراش دیگری آفرید و این بار به جان دختر مظلومی افتاد که زندگی عادی او مانند میلیون‌ها زن دیگر از دید آنها، جرم محسوب می‌شود.


بیشتر بخوانید:تصویری دردناک از پشت در اتاق مهسا امینی


امروز نه فقط خانواده رنجدیده #مهسا_امینی که بسیاری از مردم ایران نسبت به سرنوشت دختر بی‌گناهی خشمگین و آزرده هستند که اسیر تندخویی و تعدی ظالمانه‌ای شد که بار‌ها غیر اخلاقی، غیر دینی و غیر انسانی بودن آن مورد هشدار دلسوزان فراوانی قرار گرفته و وجدان عمومی جامعه را به شدت آزرده است.

حزب اتحاد ملت با محکوم کردن برخورد صورت گرفته با دختر عزیز و مظلوم وطن، خانم مهسا امینی و همه زنان و دخترانی که به دلیل نوع پوشش خود، متهم به بی‌اخلاقی و بی‌عفتی و قانون‌شکنی می‌شوند، موارد زیر را خواستار می‌شود:

۱️⃣اول؛ هرگونه دخالت بی مورد نیرو‌های امنیتی و انتظامی در امور مربوط به خانواده خانم امینی منع گردد و در این شرایط سخت، بر رنج آن‌ها افزوده نشود.

۲️⃣دوم؛ همه آمران و عاملان این رفتار فجیع عزل و در دادگاهی علنی و شفاف و خارج از نوبت، با حضور خبرنگاران محاکمه شوند.

۳️⃣سوم؛ در قانون #حجاب_اجباری تجدید نظر شود و به حق انتخاب پوشش و اساسا به این که مردم ایران با سابقه غنی فرهنگی و دینی خود و بر اساس ارزش‌هایی که به آن باور دارند، بهتر می‌دانند که چه بپوشند و چه نپوشند احترام گذاشته شود.

۴️⃣چهارم؛ بساط پلیس غیر اخلاقی و تنش‌آفرین گشت ارشاد یا هر عنوان بی مسمای دیگری جمع شود و مدعیان انقلابی‌گری بدانند که اصل اول انقلاب اسلامی، کرامت انسان‌ها و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش بود و نه سلطه‌گری دیگرانی بر مردم که عین تجدید نظامات طاغوت است.

حزب اتحاد ملت، آنچه بر زنان و دختران این سرزمین می‌گذرد را خلاف مروت و اصول انسانی و آموزه‌های دینی و اخلاقی می‌داند و سکوت در این باره را ننگ انسانی و مسلمانی خود می‌داند.

به همین جهت آنچه به طور سازمان یافته و مستمر در نقض حقوق مختلف مردم صورت می‌گیرد را نه اسلامی، نه اخلاقی و نه قانونی و نه انسانی می‌دانیم و به جد معتقدیم که آقایان از مسیر عهد شده در انقلاب و قانون اساسی و از حدود خود خارج شده‌اند و ادامه این روند مخرب سرزنش و خشم مردمی را به دنبال دارد که جز به نجابت و رواداری عمل نکرده‌اند و متاسفانه پاسخ مناسبی نگرفته‌اند.

ارسال نظر