تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۱

پیش بینی بورس امروز یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱

بورس هفته پایانی تابستان را در حالی آغاز خواهد کرد که تابستان سردی را پشت سرگذاشت.

اقتصاد۲۴- آمار و ارقام هفته گذشته بازار سهام و نگاهی به متغیر‌های کلیدی بورس نشان می‌دهد که احتمالا فعلاً خبری از برگشت شاخص کل به روند صعودی نباشد. وضعیت بورس فردا را از نگاه کارشناسان بورسی بررسی می‌کنیم.

در آخرین روز کاری هفته گذشته (چهارشنبه، بیست‌وسوم شهریورماه)، شاخص کل بورس تهران با افتی بیش از چهار هزار واحدی به پایین‌ترین سطح در سال جاری رسید. این افت شاخص باعث ثبت رقم یک میلیون و ۳۸۹ هزار واحدی روی تابلو‌های بازار سهام شد. شاخص هم‌وزن نیز با افتی اندک در محدوده ۴۰۴ هزار واحدی تثبیت شد.

پیش بینی بورس در هفته پایانی تابستان

به نظر می‌رسد که بازار سهام این هفته نیز همراه با افزایش عرضه باشد و شاخص کل به روند نزولی خود ادامه دهد. شاخص هم وزن هم که چند هفته‌ای روند متفاوتی را از شاخص کل در پیش گرفته بود، به نظر می‌رسد این هفته به دلیل رکود معاملات و افزایش عرضه در کلیت بازار، بازدهی منفی را ثبت کند.


بیشتر بخوانید: ایست شاخص در مسیر کاهش


در نقطه مقابل با توجه به نزدیک شدن به محدوده حمایتی شاخص کل و برخی از نماد‌های اثرگذار بازار، این احتمال وجود دارد که شاهد نوسان‌های مثبت در این هفته باشیم، اما به نظر می‌رسد که روند کلی بورس این هفته نزولی باشد. 

پیش بینی بورس امروز 

آراد پورکار، کارشناس بازار سرمایه گفت: معاملات بورس یک‌شنبه منفی خواهد بود. اگر آخرین معاملات روز چهارشنبه را نگاه کنیم؛ آخرین معامله‌ها پایین‌تر از قیمت پایانی است. به همین واسطه همه نماد‌ها در منفی فردای خود معامله می‌شوند، حتی نماد‌هایی که مثبت بودند مثل خودرویی‌ها تاثیر منفی می‌گذارند.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: روند رکودی بازار اواخر مهر ماه و آوایل آبان ماه می‌تواند حالت بهتری به خود بگیرد و به نوعی جذب نقدینگی را شروع کند.

ابهامات بازار سرمایه باعث شده که نقدینگی وارد بازار نشود و روزانه شاهد خروج نقدینگی از این بازار باشیم. در حال حاضر کاهش یک ابهام می‌تواند به نفع بورس باشد و به رشد آن کمک کند.

برای مثال مشخص شدن نتیجه مذاکرات برجام و قیمت دلار دو سیگنال قوی هستند که توانایی ایجاد یک روند صعودی متداوم را برای بازار سرمایه دارند.

منبع: نبض بورس

ارسال نظر