تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۱

سطح حمایت شاخص بورس از دست رفت

سطح حمایت شاخص بورس که تحلیلگران تکنیکی آن را مرز بازگشت شاخص می‌دانستند شکسته شد و شاخص کل از آن پائین آمد.

اقتصاد۲۴- در معاملات روز چهارشنبه سی اُم شهریور ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۱۱ هزار و ۸۳۰ واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۵۵ هزار و ۲۲۹ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورسبا کاهش ۲ هزار و ۲۳۲ واحدی در سطح ۳۹۵ هزار و ۶۷۷ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۹۹ واحد پائین آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۳۹۶ واحد قرار گرفت.

نماد‌های اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نماد‌های «فارس»، «کگل» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نماد‌های «وکار»، «شیران» و «امین» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نماد‌های «صبا»، «کزغال» و «اتکای» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «مادیرا»، «قاسم» و «رنیک» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس شستا صدرنشین است و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نماد‌های دی، فرابورس و صبا پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۲ هزار و ۶۶۶ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۶ هزار و ۷۳۶ میلیارد تومان بود که ۵۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۱۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان رسید.

صف‌های بازار سهام

در معاملات چهارشنبه ۴۲ نماد صف خرید داشتند و ۸۰ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۲ درصدی به ۱۴۹ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۲۲ درصد افزایش یافت و ۲۵۰ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار ۲۰ میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم ۳۱ میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نماد بکاب (شرکت صنایع جوشکاب یزد) با صف خرید ۶ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از بکاب، نماد‌های ختور (شرکت رادیاتور ایران) و خاذین (شرکت سایپا آذین) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد زمگسا تعلق داشت که ارزش آن ۱۴ میلیارد تومان بود. پس از زمگسا، نماد‌های وآذر، غنوش، بالبر و سصف‌ها بیشترین صف فروش داشتند.

منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظر