اقتصاد۲۴- شهردار تهران در آیین آغاز ساخت ۱۴ میدان، بازار و بازارچه میوه و ترهبار و افتتاح و توسعه پنج بازار میوه و ترهبار در تهران توضحاتی در رابطه با خانهدار شدن در شهر تهران ارائه داد.
علیرضا زاکانی گفت: در مدیریت شهری جدید مسئولیتهایی که مستقیم با زندگی مردم مرتبط است را پذیرفتهایم. یکی از این مسئولیتپذیریها در حوزه معیشت مردم است که ابعاد مختلفی را در این راستا هدف قرار دادیم. در حوزه مسکن با تشکیل قرارگاه جهادی مسکن و تعهد برای ساخت و ایجاد مشارکت برای سالانه ۱۸۰هزار واحد مسکونی کار را پیگیری کردهایم. امروز خانهدار شدن در تهران یک آرزوست که باید آن را به یک واقعیت در دسترس تبدیل کنیم.
زاکانی تاکید کرد: قیمت میوه و ترهبار در بازارهای شهرداری تهران ۴۰درصد با سطح شهر تفاوت قیمت دارد و در حال حاضر ۱۲۹ محله ما فاقد بازار و میدان ترهبار است. در هفتههای آینده فروش مویرگی میوه را با نرمافزارهای موبایلی آغاز میکنیم تا شهروندان میوههای دلخواه خود را با قیمت مناسب درب منزل تحویل بگیرند.
همچنین میوهها در بستهبندیهای خاص در اختیار مغازههای محلات قرار میگیرد تا ثبات دسترسی مردم به میوه و ترهبار با کیفیت و با قیمت مناسب محقق شود. حدود ۴۹درصد میوه و ترهبار شهر توسط میادین توزیع میشود و در حقیقت این میادین استوانهای هستند که نمیگذارند مردم دچار تلاطم قیمتی شوند. طرحهای دیگر نیز در این بخش در حال پیگیری است. همچون بستن قراردادی تا در گام بعد بتوانیم میوه را دست اول از کشاورز بگیریم و دست واسطهها را کوتاه کنیم.
بیشتر بخوانید: رفاه خانوار گروگان اجاره
شهردار تهران در خصوص فروش مویرگی میوه در تهران از طریق اپلیکیشنهای موبایلی گفت: این موضوع در تهران دنبال شده و چارچوبهای مشخص برای آن فعال شده و در حال حاضر در منطقه ۶ در یک میدان بهصورت پایلوت عملیاتی شده اما پیگیر هستیم در اولین فرصت برای کل شهر تهران این موضوع را عملیاتی کنیم تا شهروندان بتوانند میوه و نوع آن را انتخاب و درب منزل تحویل بگیرند. شهرداری توسعه را به بهترین نحو و ارزانترین قیمت برای شهروندان محقق خواهد کرد.
وی گفت: از ۲۰۰ میدانی که مقرر بود احداث شود ۲۲۰ زمین هدفگذاری شده که ۴۰ مورد به قطعیت رسیده و مابقی نیز در حال پیگیری است. از سوی دیگر امسال عدد بسیار خوبی در توسعه فروشگاههای شهروند نیز خواهیم داشت تا حرکت جدی در ثبات و کاهش قیمت لوازم خانگی نیز صورت بگیرد.