تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۰ مهر ۱۴۰۱

جزئیات پرداخت معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از اختصاص اعتبار ۵۰ هزار میلیاردی به افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت خبر داد و گفت: این افزایش حقوق، در سقف بودجه ۱۴۰۱ تعیین شده است و سقف بودجه تغییر نمی‌کند فقط نوعی جابجایی در اعتبارات هزینه‌ای انجام می‌شود.

اقتصاد۲۴- افزایش حقوق بازنشستگان امسال همراه با حاشیه‌های فراوانی بود. از سطح افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی غیر حداقلی بگیر تا افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری. اما سرانجام در جلسه روز گذشته مجلس شورای اسلامی کلیات افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با قید فوریت بررسی و تصویب شد. حالا باید دید افزایش حقوق بازنشستگان چگونه پرداخت و اعمال می‌شود.

محمد خدابخشی در مورد «لایحـه متناسـب سـازی حقـوق کارکنـان دولـت و بازنشستگان کشوری و لشکری» گفت: این اقدام دولت سیزدهم گام عملی برای ترمیم حقوق کارکنان دولت بدون رشد پایه پولی است، دو فوریت این لایحه در مجلس تصویب شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: با این لایحه حدود یک میلیون تومان به صورت پلکانی به حقوق کارکنان دولت اضافه می‌شود بر این اساس افرادی که ۱۰ میلیون حقوق دریافت می‌کنند، یک میلیون تومان به حقوق آن‌ها اضافه می‌شود و کارمندانی که زیر ۱۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند بیشتر از ۱۰ درصد حقوق‌شان اضافه می‌شود.

نماینده مردم الیگودرز بیان داشت: دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به افزایش حقوق کارمندان اختصاص داده است، البته این افزایش حقوق، در سقف بودجه ۱۴۰۱ تعیین شده است و سقف بودجه تغییر نمی‌کند فقط نوعی جابجایی در اعتبارات هزینه‌ای انجام می‌شود.

خدابخشی افزود: این اقدام دولت در راستای کمک به کارکنان دولت و با حفظ قدرت خرید آن‌ها انجام شده است و مجلس هم با تصویب دو فوریت این لایحه به دولت کمک می‌کند تا بتواند مشکلات معیشتی مردم را حل کند.

وی تاکید کرد: تلاش همکاران ما در کمیسیون برنامه و بودجه این است که هر چه سریعتر این لایحه جمع بندی و به صحن علنی مجلس برای تصویب فرستاده شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه این لایحه برای هفت ماه از اول شهریورماه اجرایی می‌شود، گفت: این اقدام می‌تواند قدرت خرید مردم را حفظ کرده و به افزایش حقوق بازنشستگان دولتی هم کمک کند.

«لایحـه متناسـب سـازی حقـوق کارکنـان دولـت و بازنشستگان کشوری و لشگری» ۱۲مهر ماه با هدف ترمیم حقوق کارمندان و بازنشستگان از سوی دولت به مجلس ارسال شد و در نهایت تقاضای بررسی دو فوریتی این لایحه روز یکشنبه ۱۷ مهر ماه با ۲۲۴ رأی موافق به تصویب نمایندگان رسید.

عدم اعمال افزایش حقوق بازنشستگان کذب است

در پی خبر اشتباه یک خبرگزاری که در کانال تلگرامی خود مدعی شده حقوق شهریور ماه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی بدون اعمال افزایش پرداخت شده است، از بعدازظهر دوشنبه ۲۸ شهریور، برخی سایت‌های خبری و کانال‌های فعال در فضای مجازی نیز بدون راستی آزمایی این خبر کذب را بازنشر کردند.


بیشتر بخوانید: افزایش حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟


قابل توجه آنکه حتی در همان کانال تلگرامی نیز بسیاری از مخاطبان با رد این ادعا، اعلام کرده‌اند حقوق شهریور ماه آنان با افزایش وعده داده شده و مطابق مصوبه شورای عالی کار پرداخت شده است.

گفتنی است پرداخت حقوق شهریور ماه بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی با اعمال افزایش موضوع مصوبه شورای عالی کار در مورد حقوق بازنشستگان سایر سطوح از بیستم شهریور آغاز شده و ادامه دارد. (مهر)

واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با احکام جدید آغاز شد

میرهاشم موسوی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه با جمعیت هلال احمر ایران که با موضوع «بیمه تامین اجتماعی داوطلبان جمعیت هلال احمر» برگزار شد، درباره واریز حقوق بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر با احکام جدید گفت: بر اساس قولی که قبلا داده بودیم و برنامه‌ریزی که برای نرم افزار و پیاده سازی احکام انجام شده بود و احکام را هم بارگذاری کرده بودیم، از امروز طبق روال هرماه که پرداخت حقوق‌ها از بیستم آغاز می‌شود و تا پایان ماه ادامه دارد، حقوق‌ها بر اساس احکام جدید و اصلاح شده، واریز می‌شود.

وی افزود: از امروز حقوق‌ها با اصلاح احکام و افزایش ۳۸ درصدی به علاوه مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار تومان پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه حداقل و حداکثر دریافتی به چقدر می‌رسد؟ گفت: متفاوت است و از یک تا برابر حداقل دستمزد است که تناسب با همان افزایش اتفاق افتاده است.

موسوی درباره زمان واریز معوقات نیز گفت: در حال برنامه ریزی هستیم، نشست‌هایی نیز با کانون بازنشستگان داشته‌ایم تا سازوکار پرداخت معوقات مشخص شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظر