تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۲۳ مهر ۱۴۰۱

بورس دوباره پرواز می‌کند؟

مجید عبدالحمیدی، کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس در انتظار ورود پول است و خبر‌های کوچک، اما خوب می‌تواند جریان پول را به این بازار امیدوار کند و دوباره در مسیر بازار قرار دهد.

اقتصاد۲۴- وی ادامه داد: بازار هفته گذشته در شرایط بهتری قرارداشت؛ البته نه خیلی خوب معامله می‌شد و نه خیلی بد.

مجید عبدالحمیدی معتقد است: بازار منتظر ورود پول است و خبر‌های کوچک، اما خوب در هفته پیش در بازار مطرح شد، مثل تصمیمی مبنی بر احتمال کاهش ۸۰ درصدی مالیات بر نقل و انتقال سهام و عدم تغییرات قابل توجه در بودجه به واسطه نرخ خوراک و همچنین اتفاقات مثبت در بورس کالا و... می‌تواند جریان پول را به این بازار امیدوار کند و دوباره در مسیر بازار قرار دهد.

وی ادامه داد: بازار برای اعتمادسازی، به این خبر‌ها و این سرنخ‌ها نیاز دارد و جریان پول هم هفته گذشته بیشتر شده و حالا فضای بهتری را شاید ببیند.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، البته گوش بازار از وعده و وعید پر است و نباید این‌طور شود که این حرف‌ها فقط حرف بود و در عمل دولت کار دیگری کند. به نظر می‌رسد این جریان اگر بتواند ادامه داشته باشد، بازار می‌تواند روند جدیدی رو شروع کنند.


بیشتر بخوانید: بازارگردان‌ها و معاملات الگوریتمی مانع رشد بازار سرمایه


عبدالحمیدی با اشاره به پتانسیل بازار سرمایه برای رشد گفت: فضای فعلی خود بازار هم یه نگاهی کنیم، خواهیم دید که چه از نظر تکنیکالی چه از نظر سیکل‌های زمانی و تحلیل‌های دوره‌های رشد و ریزش بازار و چه از نظر بنیادی که در تاریخی‌ترین کف پی به‌ای تقریبا چند سال اخیر قرار داریم، بازار در وضعیت نرمالی برای برگشت قرار گرفته و این یک اتفاق خوب برای تغییر مسیر فعلی بازار است. به واقع نشان می‌دهد بستر بازار هم برای برگشت و رشد فراهم است.

به نظر رفتار دولت و تغییر رفتار دولت و رسیدن خبر‌های مثبت از این دو صنعت می‌تواند یکی دیگر از اتفاقات و بستر‌های خوب رشد بازار باشد. 

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر