تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۰۲ آبان ۱۴۰۱

کیش میزبان بازی‌های آسیایی ۲۰۲۴ ناشنوایان شد

با امضای تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه بین وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون ناشنوایان و سازمان منطقه آزاد کیش مقرر شد جزیره کیش به عنوان میزبان بازی‌های آسیایی ۲۰۲۴ ناشنوایان انتخاب و معرفی شود.

اقتصاد۲۴- در جلسه‌ای که با حضور رییس فدراسیون ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه، رییس فدراسیون ناشنوایان ایران، مسئولان وزارت ورزش و همچنین مسئولان ورزش کیش برگزار شد، مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه بین وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون ناشنوایان و سازمان منطقه آزاد کیش به زودی امضا شود تا با تقویت زیرساخت‌ها و اصلاح نواقص از جمله احداث استخر استاندارد و زمین گلف و استانداردسازی سالن تیراندازی، در ۲ سال آینده کیش مقدمات میزبانی از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۴ ناشنوایان را فراهم کند.

با توجه به وجود زیرساخت‌های مناسب کیش و الزام برای تقویت برخی زیرساخت ها، پنجمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۴ ناشنوایان با حضور بیش از ۲۰۰۰ ورزشکار در رشته‌های ورزشی ناشنوایان از جمله فوتبال، فوتسال، والیبال، بسکتبال، ورزش‌های رزمی، شطرنج، کشتی فرنگی و آزاد در این جزیره برگزار می‌شود.

عدم نیاز به ویزا برای اتباع خارجی، امکانات گردشگری و ورزشی از جمله مزایای جزیره کیش برای اعطای این میزبانی عنوان شده است.

ارسال نظر