تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۲ آبان ۱۴۰۱

جزئیات ماجرای ربوده شدن پدر علم ژنتیک

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری عوامل ربودن پروفسور فرهود، پدر علم ژنتیک ایران خبر داد.

اقتصاد۲۴- پروفسور داریوش فرهود هشت آبان، در محل کار خود حاضر نشد. در پی این موضوع خبری مبنی بر مفقودشدن پدر علم ژنتیک ایران منتشر شد و پیگیری ایسنا حکایت از آن داشت که هیچ کدام از نهاد‌های امنیتی در روز‌های اخیر چنین فردی را دستگیر نکردند و موضوع دستگیری ایشان صحت ندارد.

پروفسور فرهود پس از بازگشت به محل کار اظهار کرد: روز یکشنبه، هشت آبان‌ماه ساعت ۵:۵۵، در حال خروج از خانه بودم. دو نفر که لباس مشکی بر تن داشتند و مانند ماموران بودند، بسیار گرم با من سلام و علیک کردند و سوار خودروی من شدند. سپس من را به مکانی بردند و سوار خودرو دیگری کردند.

حال سردار رحیمی رییس پلیس پایتخت با اشاره به ماجرای این ربایش و با اشاره به جزئیات جدید این پرونده از دستگیری عوامل ربایش پدر علم ژنتیک ایران خبر داده‌ است.


بیشتر بخوانید: داستان عجیب ربوده شدن پروفسور فرهودی توسط لباس شخصی‌ها


سرهنگ علی، ولی پور گودرزی با اشاره به جزئیات پرونده ربایش دکتر فرهود گفت: افرادی که اقدام به ربودن پروفسور فرهود کردند، از قبل شناختی از وی داشتند و جلوی در منزل وی پروفسور را ربودند.

وی ادامه داد: ربایندگان پروفسور فرهود را ۲۶ ساعت نگه داشتند که این اقدام آنان به منزله حبس غیرقانونی است و این مورد برای این افراد ثبت شده‌است. همچنین آن‌ها قصد داشتند تا از پروفسور اخاذی کنند و از وی هشت میلیارد تومان پول طلب کردند که سپس این مبلغ به چهار میلیارد تومان تقلیل یافت.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: این افراد تاییدیه پول را از پروفسور گرفتند و شب گذشته پیش از اینکه مبلغ را دریافت کنند دستگیر و به اقدامات خود معترف شدند. پروفسور فرهود اقدامات شایسته و خدمات زیادی برای کشور ارائه کرده و ما در پلیس آگاهی وظیفه داشتیم این موضوع را به سرعت پیگیری و سلامت و امنیت وی را تامین کنیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظر