تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۱۶ آبان ۱۴۰۱

فیلم/ یک زن بی‌حجاب در راهپیمایی ۱۳ آبان؛ پیام این تصویر چیست؟

عدم برخورد انتظامی با زن بی‌حجاب در راهپیمایی دولتی و مخالفت ظاهری مسوولان با سیاست‌های گشت‌ ارشاد در بحبوحه اعتراضات خیابانی شاید حامل یک پیام باشد. آیا سیاست‌گذاران عطای گشت ارشاد را به لقایش بخشیده‌اند؟

اقتصاد۲۴- حجاب اجباری سال‌ها محل مناقشه طیف‌های مختلف بود. سختگیری‌های پلیس ایران در خیابان‌ها سال‌هاست که مورد انتقاد بسیاری است. عدم آزادی در انتخاب پوشش همواره ایران را در مقام مقایسه با کشور‌های دیگر قرار داده. یکی از این کشور‌ها لبنان، متحد نانوشته ایران است. پوشش طرفداران حزب‌الله لبنان در راهپیمایی‌ها همواره توجه کاربران ایرانی را جلب می‌کرد. 

انتشار این تصاویر این پرسش را مطرح می‌کرد که حضور مردم با هر نوع پوششی در کنار یکدیگر چه مشکلی می‌تواند در اتحاد آن‌ها ایجاد کند؟در راهپیمایی‌های مناسبتی ایران نیز بار‌ها تصاویری از حضور افراد به اصطلاح بد‌حجاب منتشر شده. اما با سخت‌گیری‌های گشت‌ارشاد در خیابان‌ها و میادین اصلی هم‌خوانی نداشت. حضور زن بی‌حجاب در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال، اما بازخورد زیادی داشته است. واکنش مثبت حامیان حجاب اجباری، عدم برخورد انتظامی با زن بی‌حجاب در راهپیمایی دولتی، و مخالفت ظاهری مسوولان با سیاست‌های گشت ارشاد، در بحبوحه اعتراضات خیابانی شاید حامل یک پیام باشد. آیا سیاست‌گذاران عطای گشت ارشاد را به لقایش بخشیده‌اند؟

منبع: فرازدیلی
ارسال نظر