تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۱ آبان ۱۴۰۱

فیلم/ امتناع از خواندن سرود ملی توسط تیم بسکتبال ایران

تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از پنجره پنجم انتخابی‌ جام جهانی ۲۰۲۳ به مصاف چین رفت که این دیدار با نتیجه ۷۲ - ۸۱ به سود چین پایان یافت.

اقتصاد۲۴- تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از پنجره پنجم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ به مصاف چین رفت که این دیدار با نتیجه ۷۲ - ۸۱ به سود چین پایان یافت. این بازی حواشی زیادی داشت؛ از راه ندادن تماشاگران ایرانی تا نخواندن سرود ملی توسط بازیکنان. در مراسم آغازین این مسابقه ملی پوشان بسکتبال هیچ کدام سرود ملی را نخواندند.

«آزادی» تنها برای چینی‌ها! پنج‌شنبه این خبر منتشر شد: «بازی بسکتبال ایران-چین بدون تماشاگر!»، اما عصر جمعه، صد‌ها تماشاگران زن و مرد چینی، به راحتی وارد سالن آزادی شدند. پس از ورود آن‌ها، تعداد کمی تماشاگر ایرانی که پشت در‌های بسته به این تبعیض اعتراض داشتند، اجازه ورود پیدا کردند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال هم در واکنش به این تصمیم گفت: در زمین خودمان احساس غریبی می‌کردیم، هواداران چینی به ورزشگاه آزادی راه داده شدند، ایرانی‌ها نه ...

خبرنگاران ورزشی در اعتراض به بازداشت نیلوفر حامدی، سعیده فتحی و آریا جعفری و دیگر خبرنگاران و عکاسان بازداشت شده، نشست خبری پس از بازی بسکتبال ایران و چین را ترک کردند.

منبع: برترین ها
ارسال نظر