تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۲۲ آبان ۱۴۰۱

قالیباف: مجلس در لایحه اسقاط خودرو به مردم توجه کند

 رییس مجلس شورای اسلامی از نمایندگان خواست در بررسی لایحه اسقاط خودرو به مردم، محیط زیست و تولید در نحوه تصویب قانون توجه کنند.

اقتصاد۲۴- محمدباقرقالیباف در جلسه علنی روز یکشنبه (۲۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، درجریان بررسی لایحه اصلاح ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو در سخنانی گفت: در بررسی این لایحه به گونه پیش نرویم که نتیجه آن تعطیلی اسقاط در کشور شود و دچار مشکل شویم یا پولی که برای اسقاط در نظر گرفته شده در جا‌های مختلف هزینه شود یا صندوق در جایی باشد که تعارض منافع ایجاد شود.


بیشتر بخوانید: ثبت‌نام قرعه‌کشی خودرو‌های فرسوده


رییس مجلس شورای اسلامی افزود: همانطور که تولید مهم است، آلودگی هوا و محیط زیست مهم است همچنان که مردم مهم هستند، روزی یک موتورسیکلت را ۱۵۰ هزار تومان خریدند و امروز این موتور ۸ میلیون ارزش دارد و اگر بخواهند آن را بعد از ۲۵ سال اسقاط کنند باید ۴۰ میلیون پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: هنر مجلس این است که این سه مورد را با هم تنظیم کند. پس مجلس قانون مهمی را دنبال می‌کند و بهتر است با قانون احکام اشتباه نشود. مجلس با دقت و توجه جدی به این موضوع بپردازد تا خط تولید، محیط زیست و مردمی که شاید دیگر قدرت خرید موتور ۴۰ میلیونی را ندارند و موتوی هم که دارد فرسوده است دچار مشکل نشوند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر