تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۲۴ آبان ۱۴۰۱
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

تصاویری عجیب در یک پرواز/ مسافران هواپیمای تابان از کیفیت پرواز‌ها گلایه دارند

تصاویری عجیب از پرواز تهران- مشهد مربوط به شرکت هواپیمایی تابان این سوال را به ذهن متبادر می‌کند که آیا نظارتی بر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به عنوان یک شرکت حمل و نقل ازسوی سازمان هواپیمایی کشوری نیست؟

اقتصاد۲۴- میناسادات حسینی: ارسال تصویری از سوی مسافران شرکت هواپیمایی تابان بهانه‌ای شد تا برای سنجش صحت و سقم این فیلم با برخی دیگر از مسافران این پرواز به گفتگو بپردازیم. «صندلی‌های چسبیده بهم»، «کیفیت سفر و خدمات مهمانداری پایین»، «امکانات صفر» و... بخشی از گلایه‌های مسافران از شرکت هواپیمایی تابان بود. اما ماجرای اصلی از این فیلم آغاز می‌شود؟

در توضیح فیلم که در پرواز هواپیمایی تابان گرفته شده، احمد افروز، کارشناس رسانه که خود یکی از مسافران این پرواز بوده است، می گوید: کفی صندلی درآمده بود و مهماندار محترم کمترین توجهی به مساله نکرد. کیف پشت صندلی جلویی هم مملو از ... بود. 

نظارتی بر شرکت‌های هواپیمایی نیست؟  

«سه شنبه شب ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه بلیت پروازی را رزرو کردم که تا آن لحظه، چنین تجربه بدی را از سفر با هواپیما نداشتم؛ هرچند به واسطه کارم هر هفته بار‌ها با هواپیما سفر می‌کنم؛ اما آن پرواز چیز دیگری بود!» این سخنان یکی از مسافران پرواز تهران- مشهد است که فیلمی را برای اقتصاد ۲۴ فرستاد و دل پردردی از این شرکت هواپیمایی داشت. به همین دلیل بر آن شدیم صحت و سقم این فیلم را با مسافران دیگر هم مطرح کنیم.

احمد افروز در گفتگو با اقتصاد ۲۴ می‌گوید: تجربه ناخوشایندی بود؛ سفر با این هواپیما را می‌گویم. من کنار این آقا نشسته بودم و شاهد بودم که چندین بار این آقا به دلیل صحنه بدی که در جلوی صندلی اش وجود داشت به مهماندار هواپیما تذکر داد و خواهش کرد که درصدد نظافت آن بربیایند و مهماندار توجهی نکرد تا یک ساعت گذشت و هواپیما فرود آمد.

نفس کشیدن در هواپیما ممنوع!

این مسافر ادامه داد: تاخیر چهل دقیقه ای، کثیفی بیش از حد، عدم رسیدگی مهمانداران و... همه از موارد ضعف این پرواز بود؛ چیزی نیست که بابت آن از این شرکت هواپیمایی تشکر کنم. فاصله صندلی‌ها به قدری کم بود که به زحمت می‌شد تکانی به خود داد؛ بهتر بگویم: «نمی شد نفس کشید.» شماره پرواز را هم می‌دهم اگر لازم باشد شاید مسئولی صدای ما را بشنود، زیرا چنین هواپیما‌هایی با بلیت‌های گران درخور مسافران ایرانی نیست.

وی گفت: «من بار‌ها سوار هواپیما شده ام. چنین صحنه‌هایی را در این حمل و نقل ها باز هم دیده ام، ولی زمانی که به مهماندار هواپیما تذکر می‌دهیم درصدد رفع آن برمی آید. اما در این پرواز علاوه بر عدم نظافت هواپیما، مهماندار هم وقعی به اعتراض ما ننهاد؛ گویی همه ضعف‌ها در این پرواز جمع شده بود.»

چرخش به عقب در صنعت هوایی؟

به گفته افروز، سفر با این هواپیما مرا به یاد یک نوستالژی قدیمی می‌اندازد: ﺳﺎﻝ ۱۳۵۴ ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎﯾﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻫﻤﺎ ﺩﻭﻣﯿﻦ ﺧﻂ ﺑﺮﺗﺮ ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎﯾﯽ ﺟﻬﺎﻥ ﻭ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺩﺭ ﺁﺳﯿﺎ ﺷﺪ. این افتخارات پیش از تحریم‌ها نصیب هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران شده، اما امروز شاهدیم به واسطه تحریم و مدیریت غلط و سیاست‌های اشتباه، شاهد پس رفت در طول همه این سال‌ها بوده ایم.

وی ادامه می‌دهد: از پیشرفت‌های صنعت حمل و نقل هوایی همین بس که از تاخیر‌های همیشگی در پرواز‌ها رسیدیم به کمبود بلیت و قیمت گزاف؛ آن هم برای هواپیما‌های کاملا بی کیفیت با انبوه صندلی‌های بهم چسبیده غیراستاندارد و البته کثیف و زوار در رفته.  

ارسال نظر