تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۲۴ آبان ۱۴۰۱

لایروبی کانال‌های سطح شهر قشم با یک میلیارد ریال اعتبار

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از اقدام برای لایروبی کانال‌ها، مسیل‌ها و پل‌های سطح شهر قشم بااعتباری بالغ‌بر ۱ میلیارد ریال به‌منظور مدیریت بحران سامانه‌های بارشی تا پایان سال خبر داد.

اقتصاد۲۴- شریف شریفی نژاد با اشاره به لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در صورت وقوع بارندگی در نیمه دوم سال گفت: با شروع روز‌های پاییزی، ۱۵ کانال آب در سطح شهر که وظیفه انتقال آب‌های سطحی به دریا را دارند، با تلاش نیرو‌های این مدیریت لایروبی شده و تا پایان آبان ماه ۳ کانال باقی‌مانده نیز لایروبی می‌شوند.

وی افزود: در این پروژه که بااعتبار یک میلیارد ریالی در حال انجام است، لایروبی دو مسیل جریان آب و تمامی پل‌های سطح شهر قشم نیز به اتمام رسیده است.

به گفته شریفی نژاد، روزانه ۵ نیروی مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم به مدت دو ماه در عملیات لایروبی مسیل‌ها و پل‌های سطح شهر قشم مشارکت دارند.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم ضمن اعلام آماده‌باش نیرو‌های این مدیریت به دلیل اعلام هشدار سطح زرد در روز‌های آتی، خاطرنشان کرد: مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم آماده مدیریت و ارائه خدمات برای هرگونه حادثه و بحران ناشی از بارندگی و سیلاب‌های احتمالی است.

گفتنی است، در عملیات مذکور تمامی کانال‌های موجود در بافت قدیم شهر قشم، محله چابهار، بندر مسافری شهید ذاکری، سید مظفر، بلوار‌های خلیج‌فارس، هنگام و جمهوری اسلامی به طول هزار متر لایروبی شده‌اند.

منبع: منطقه آزاد قشم
ارسال نظر