اقتصاد۲۴- علی اصغر قائمی عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اسقاط خودروهای فرسوده در پایتخت چه وضعیتی دارد؟ اظهار کرد: متاسفانه این کار در تهران با فراز و نشسبهای زیادی روبرو بوده است، چرخه اسقاط خودروهای فرسوده دچار اشکال است.
وی ادامه داد: تحویل گرفتن خودروهای فرسوده از صاحب و اسقاط آن تنها به صورت شکلی انجام میشود یعنی عملا خودرویی اسقاط نمیشود، اما گواهی اسقاط صادر میشود.
بیشتر بخوانید: خسارت ۱۳۵ هزار میلیارد تومانی اسقاطیها
عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: در چرخه اسقاط خودروهای فرسوده باید بازنگری شود، زمانی باید به صاحب خودرو فرسوده گواهی اسقاط تحویل داد که حتما اسقاط انجام شده باشد نه اینکه برای صدور گواهی هزینهای پرداخت شود.
قائمی بیان کرد: این اقدامات موجب فساد میشود و ستاد بازسازی خودروهای فرسوده گزارشی ارائه نکرده است.
پیشتر سردار حسینی، جانشین رییس پلیس راهور فراجا گفته بود که در کشور ۴۷ درصد خودروها معادل ۱۷ میلیون وسیله نقلیه فرسوده هستند که از این میزان ۷ میلیون دستگاه در کلانشهرها در حال ترددند! فلسفه اسقاط این است خودروی فرسوده از سیکل خارج شود و خودروی جدید و استاندارد هم از لحاظ فنی و هم لحاظ آلایندگی وارد شود. با این لایحه جدید دولت و پولی شدن اسقاط باید فاتحه کیفیت، استاندارد و محیط زیست را خواند و اسقاط را عملا تعطیل شده تصور کرد.