تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۳۰ آبان ۱۴۰۱

عرضه پژو ۲۰۷ در بورس کالا آغاز شد

پژو ۲۰۷ در حالی امروز در بورس کالا عرضه می‌شود که برای اولین بار است که پای این خودرو به بورس باز شده است.

اقتصاد۲۴- امروز دوشنبه ۳۰ آبان قرار است ۱۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ دستی سفید متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو با قیمت پایه ۱۸۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان روی تابلوی بورس کالا برود. پیش پرداختی که خریداران باید در حساب وکالتی خود موجود داشته باشند ۱۰۰ درصد است.

قیمت ۲۰۷ در بورس چقدر است؟

بر اساس اعلام بورس کالا پژو ۲۰۷ i با قیمت پایه ۱۸۷ میلیون تومان روی تابلوی معاملات می‌رود. نگاهی به اعداد و اراقام بازار آزاد نشان می‌دهد که قیمت ۲۰۷ دنده‌ای حدودا ۴۲۳ تا ۴۳۶ میلیون تومان است. اگر قیمت پایه و قیمت بازار آزاد را مقایسه کنیم به تفاوت قیمتی ۵۶ درصدی می‌رسیم. اما نکته اساسی اینجاست که ۱۸۷ میلیون تومان قیمت پایه است و خریدار خودرو از بورس کالا باید هزینه مالیات و عوارض که معادل ۱۳ درصد از مبلغ نهایی و هزینه ثابت به مبلغ ۴ میلیون و ۳۷۱ هزار تومان بابت بیمه و شماره‌گذاری است را پرداخت کند.


بیشتر بخوانید: قیمت خودرو افزایش می‌یابد؟ / جهش قیمت خودرو در آبان ماه


البته، چون معاملات بورس بر اساس عرضه و تقاضاست احتمالا قیمت پایه ۱۸۷ میلیون تومانی به چند برابر افزایش یابد. چرا که ۲۰۷ خودروی محبوبی است و فاصله قیمتی بسیار زیادی با بازار آزاد دارد و خریدار می‌تواند سود بسیار خوبی کسب کند.

محدودیت‌های این عرضه چیست؟

طبق طرح‌های پیشین اشخاص حقوقی امکان خرید ندارند. اشخاص حقیقی که در عرضه‌های قبلی خودرو در این بازار کالایی موفق به خرید خودرو سواری شده اند امکان ثبت سفارش ندارند. هر کد بورس کالایی صرفا مجاز به ثبت سفارش یک عدد خودرو است.

شرایط خرید ۲۰۷

متقاضیان ۲۰۷ باید شرایط سنی ۱۸ سال تمام را داشته است. خریداران جهت ادامه مراحل خرید باید همزمان با تسویه مبلغ معامله در بورس (حداکثر تا پایان مهلت مجاز تسویه در بورس) با مراجعه به سایت به آدرس وبسایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو اقدام تکمیل پروفایل شخصی خود کنند. در زمان مقرر که طی پیامک (تکمیل وجه هزینه‌های متعلقات قانونی) اطلاع رسانی می‌شود، علاوه بر انتخاب یکی از نمایندگی‌های مجاز، بیمه‌گر مورد نظر خود را در سایت انتخاب و نسبت به واریز وجه هزینه‌های زیر اقدام کنند.

بدیهی است درصورت عدم واریز هزینه‌های فوق حداکثر تا ۵ روز تقویمی پس از ارسال پیامک (تکمیل وجه متعلقات قانونی) به نسبت زمان تاخیر خریدار در واریز وجوه تکمیلی، زمان تحویل خودرو تغییر خواهد کرد.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر