تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۳۰ آبان ۱۴۰۱

فیلم/ نخستین تقابل فوتبالی ایران و انگلیس در شرایط غیرعادی

تنش‌های اخیر تهران و لندن بر سر مسائلی همچون برجام، جنگ اوکراین و ناآرامی‌های اخیر ایران بر حساسیت هر چه بیشتر این بازی افزوده است. هر چند ماهیت ورزش فوتبال می‌بایست عاری از سیاست‌زدگی باشد، اما به نظر می‌رسد تب سیاست، رو دوشنبه دمای ورزشگاه خلیفه الریان را بالا می‌برد، تا جذابیت‌های این بازی دو چنان شود

اقتصاد۲۴- ورزشگاه بین‌المللی خلیفه الریان ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز دوشنبه (سی‌ام آبان) میزبان اولین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی قطر است. ایران و انگلستان دومین بازی جام جهانی قطر را در گروه بی (b) این دوره از جام جهانی فوتبال برگزار می‌کنند. گروهی که علاوه داشتن بالاترین میانگین رتبه‌بندی، در رده‌بندی فیفا، سیاسی‌ترین گروه مسابقات هم می‌باشد.

ایران در جام جهانی قطر با قرعه‌ای عجیب مواجه شد؛ قرعه‌ای که باید با سه کشور انگلیسی زبان انگلستان، آمریکا و ولز بازی کند. تقابل‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران با دو کشور آمریکا و انگلستان طی بیش از چهار دهه گذشته بر کسی پوشیده نیست. طی سال‌های متمادی این دو کشور از سوی حکومت ایران، نماد استکبار و در خیابان‌ها علیه‌شان شعار «مرگ» سر داده شده، اما حالا ایران در گروهی قرار گرفته که هم آمریکای مستکبر حضور دارد و هم بریتانیای استعمارگر.

به ویژه تنش‌های اخیر تهران و لندن بر سر مسائلی همچون برجام، جنگ اوکراین و ناآرامی‌های اخیر ایران بر حساسیت هر چه بیشتر این بازی افزوده است. هر چند ماهیت ورزش فوتبال می‌بایست عاری از سیاست‌زدگی باشد، اما به نظر می‌رسد تب سیاست، رو دوشنبه دمای ورزشگاه خلیفه الریان را بالا می‌برد، تا جذابیت‌های این بازی دو چنان شود.

منبع: فرارو
ارسال نظر