تاریخ انتشار: ۱۸:۰۱ - ۱۰ آذر ۱۴۰۱

آمار جدید از سن مبتلایان ایدز در کشور

مینو محرز گفت : متوسط سن مبتلایان به ایدز به ٢۵ سال رسیده است. هنوز هم برعکس کشورهای توسعه‌یافته مهم‌ترین عامل در خصوص خطرات ناشی از ایدز در کشور ما به انگ اجتماعی آن منوط می‌شود.هنوز هم برعکس کشورهای توسعه‌یافته مهم‌ترین عامل در خصوص خطرات ناشی از ایدز در کشور ما به انگ اجتماعی آن منوط می‌شود.

اقتصاد۲۴-اول دسامبر معادل ۱۰ آذر، روز جهانی ایدز است، در ایران این روز، در سال ۱۳۶۵ با مثبت شدن آزمایش ویروس اچ‌آی‌وی یک کودک ۵ ساله، اهمیت مضاعفی پیدا کرد. این کودک که گویا اردیبهشت سال ۱۳۶۵ جان ‌باخت، مبتلا به بیماری هموفیلی بود که بر اثر خون‌های آلوده به ویروس اچ‌ای‌وی مبتلا شده بود، و البته مرگ او سرآغاز یک پرونده قضایی پرحاشیه در ایران شد.

دکتر مینو محرز، متخصص عفونی و پزشکی که سال‌ها در شناسایی، درمان و تحقیقات مربوط به بیماری ایدز در کشور فعال بوده است، نیز تایید می‌شود.

محرز گفت : متوسط سن مبتلایان به ایدز به ٢۵ سال رسیده است. هنوز هم برعکس کشورهای توسعه‌یافته مهم‌ترین عامل در خصوص خطرات ناشی از ایدز در کشور ما به انگ اجتماعی آن منوط می‌شود.هنوز هم برعکس کشورهای توسعه‌یافته مهم‌ترین عامل در خصوص خطرات ناشی از ایدز در کشور ما به انگ اجتماعی آن منوط می‌شود.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر