تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۱۶ آذر ۱۴۰۱
تایید و تکذیب‌ها ادامه دراد

ماجرای هشدار وقوع زلزله بر گوشی‌های اندروید چیست؟

در این طرح گوگل در حال طراحی قابلیت تشخیص زلزله با استفاده از حسگر شتاب‌سنج روی گوشی‌های اندرویدی می‌باشد تا به وسیله آن لحظاتی قبل از وقوع زلزله هشداری مبنی بر اتفاق افتادن زلزله داده و افراد را مطلع سازد.

اقتصاد۲۴- دقایقی قبل گوشی‌های اندروید، هشداری مبنی بر وقوع زلزله را ثبت کردند.
به گزارش هم میهن؛ در کنفرانس Google I/۰، ۲۰۲۲ گوگل چندین محصول در سری تولیدات سخت افزاری با برند “پیکسل” را معرفی کرد. همچنین اندروید ۱۳ بتا ۲ را برای ۳ سری محصولات موبایلی Pixel منتشر کرد. به این نسخه آزمایشی Android ۱۳ بسیاری از ویژگی‌های جدید اضافه شده است که یکی از آن‌ها قابلیت “هشدار زلزله” است.
در این طرح گوگل در حال طراحی قابلیت تشخیص زلزله با استفاده از حسگر شتاب‌سنج روی گوشی‌های اندرویدی می‌باشد تا به وسیله آن لحظاتی قبل از وقوع زلزله هشداری مبنی بر اتفاق افتادن زلزله داده و افراد را مطلع سازد.
از هشدار وقوع زلزله توسط حسگر‌های زمینی در کشور‌هایی نظیر ژاپن، مکزیک و ایالت کالیفرنیای آمریکا استفاده می‌شود تا فرصتی کوتاه در اختیار افراد قرار گیرد که در جایی امن پناه بگیرند و از خود محافظت کنند.
هم چنین بنا به گزارش ایسنا دقایقی قبل بر روی تلفن همراه برخی شهروندان پیام هشدار زلزله آمده است که همراه اول با ارسال پیامکی به تلفن همراه شهروندان آن را تکذیب کرد.


به گزارش ایسنا، ظهر امروز برخی از کاربران پیام هشدار وقوع زلزله را از سوی گوگل دریافت کرده‌اند. پیگیری‌های ایسنا از اپراتور همراه اول حاکی از آن است چنین پیامی صحت ندارد.
همچنین دقایقی قبل نیز پیامکی از سوی همراه اول برای شهروندان ارسال شده است که در این پیامک آمده است: "هموطن گرامی اگر پیامک هشدار زلزله دریافت کرده‌اید این پیام صحت ندارد".
پیگیری‌های ایسنا از اپراتور‌های تلفن همراه همچنان ادامه داشته و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

شبکه خبر نیز دقایقی پیش در زیرنویس خبر‌های روزانه خود نوشت: در پی هک شبکه تلفن همراه پیامی مبنی بر هشدار زلزله به شهروندان مخابره شده است. این پیام جعلی است، از منازل خود خارج نشوید. خبرگزاری‌های دولتی کشور نیز این خبر را تایید کرده‌اند. در همین حال برخی از شهروندان نیز از دریافت این پیامک هشدار خبر داده‌اند.
هم چنین حکاکان مدیر کل ارتباطات شرکت همراه اول نیز در این باره گفت: هیچ‌گونه هک و نفوذی در شبکه اتفاق نیوفتاده است و این اتفاق حاصل خطای تیم تحقیقاتی است.

کما این که در پی ظاهر شدن اعلان هشدار زلزله بر روی گوشی‌های اندرویدی، همراه اول، اپراتور شبکه تلفن همراه کشور، پیامی را به کاربران و مشترکان خود ارسال کرده است.
در این پیام نوشته شده است: هموطن گرامی
اگر پیام هشدار زلزله دریافت کرده اید، این پیام صحت ندارد.

خبر در دست تکمیل است ...

ارسال نظر