تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۲۰ آذر ۱۴۰۱

تذکر دو نماینده مجلس به چین برای همکاری با عربستان

مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به مسئولان چینی تذکر داد تا در مسیر طراحی شده از سوی صهیونیست ها گام برندارند.

اقتصاد۲۴- حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس، بیان کرد: رحلت جانسوز برادر عزیزم رستم قاسمی را که زحمات و خدمات زیادی بر جای گذاشت تسلیت می گویم و برای بازماندگان آرزوی سلامت و طول عمر دارم.

وی در ادامه اظهار کرد: به مسئولان چینی تذکر می دهم که خود را در مسیر کجی که صهیونیست ها و محور عبری - عربی طراحی کردند، قرار نداده و به مسیر درست باز گردند.


بیشتر بخوانید: مشاور رییس‌جمهور در دولت روحانی: چین هم به دیپلماسی جهانی علیه ایران پیوست

همچنین علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس گفت: به مسئولان چینی و رئیس جمهور چین هشدار می‌دهم که فریب عکس‌های کوکی کشور‌های حاشیه خلیج فارس را نخورند.

سلیمی گفت: رئیس جمهور چین در این سفر نشان داد بیش از آنچه که تصور می‌شد ساده است. جزایر سه‌گانه ایرانی بوده، هست و خواهد بود و هر کسی بخواهد نسبت به این موضوع ورود کند با برخورد قاطع جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

 عضو هیات رئیسه مجلس گفت: دولت چین به پیمان شانگ‌های پایبند باشد؛ در بند دو پیمان شانگ‌های به تمامیت ارضی ایران اشاره شده است.‌ای کاش رئیس جمهور چین با مشاوران خود مشورت می‌کرد و متوجه می‌شد در اساسنامه پیمان شانگ‌های چه مواردی گنجانده شده است.

 

منبع: ایسنا
ارسال نظر