تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۱ آذر ۱۴۰۱

رونمایی از قوی‌ترین مدل لوکس بنز

این هفته در جهان خودرو از مدل تقویت‌شده کلاس S بنز که می‌تواند تا نزدیک ۳۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد، شاسی‌بلند‌های جدید تویوتا، دنده دستی برای سوپرکار الکتریکی لکسوس و یک فراری جدید که فقط می‌توان با آن بازی کرد رونمایی کرد.

اقتصاد۲۴ این هفته در جهان خودرو: مدل تقویت‌شده کلاس S بنز که می‌تواند تا نزدیک ۳۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد، شاسی‌بلند‌های جدید تویوتا، دنده دستی برای سوپرکار الکتریکی لکسوس و یک فراری جدید که فقط می‌توان با آن بازی کرد.

قوی‌ترین مدل لوکس بنز

مرسدس-بنز سال آینده نمونه تقویت‌شده‌ای از کلاس S، لوکس‌ترین مدل خود به بازار عرضه می‌کند. این ماشین توسط زیرمجموعه AMG کارخانه ساخته شده و موتور هیبرید-الکتریکی به قدرت ۸۰۲ اسب بخار دارد.

بنز می‌گوید مدل جدید که "S۶۳ ئی پرفورمنس" نام دارد را با الهام از اولین مدل AMG ساخته است. در سال ۱۹۷۱ گاراژ کوچک AMG که دو مهندس سابق بنز تاسیس کرده بودند، یک بنز ۳۰۰ را برای مسابقه تقویت کرد و موفقیت این ماشین باعث شهرت نام AMG شد.

کلاس S لوکس‌ترین مدل مرسدس-بنز است

ظاهر و اتاق S۶۳ فرق زیادی با مدل معمولی بنز کلاس S ندارد. تنها جلوپنجره ماشین عوض شده و ورودی‌های هوای روی سپر جلو بزرگ‌تر شده است.

تفاوت اصلی با مدل معمولی در موتور ماشین است. AMG علاوه بر موتور مشهور هشت سیلندر خود یک موتور الکتریکی هم به قوای محرکه اضافه کرده است. نیروی این موتور به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

حداکثر سرعت S63 دویست و ۹۰ کیلومتر در ساعت است

بنز می‌گوید شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ماشین ۳.۳ ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۹۰ کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت ماشین به خاطر اضافه شدن موتور الکتریکی ۴.۴ لیتر در هر صد کیلومتر است.

S۶۳ هنگام آغاز حرکت از موتور الکتریکی نیرو میگیرد که بی‌صدا است. به همین دلیل بنز برای یادآوری اسپرت بودن ماشین صدای موتور را شبیه‌سازی کرده و این صدا را از بلندگو‌های ماشین برای سرنشینان پخش می‌شود. هنوز قیمت بنز S۶۳ ئی پرفورمنس اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود قیمت پایه ماشین حدود ۱۷۰ هزار دلار باشد.

شاسی‌بلند‌های کوچک تویوتا

 

نسل جدید تویوتا C-HR سال آینده به بازار خواهد ‌آمد

تویوتا کانسپتی از نسل جدید شاسی‌بلند کوچک خود به نام C-HR نمایش داده که قرار است سال آینده به بازار عرضه شود. مدل جدید C-HR علاوه بر موتور بنزینی با قوای محرکه هیبرید-الکتریکی هم به بازار عرضه خواهد شد.

تویوتا نسل اول این شاسی‌بلند کوپه را در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه کرد. C-HR در استودیوی تویوتا در اروپا طراحی شد و ظاهر اسپرتش با تصوری که مردم از تویوتا داشتند بسیار متفاوت بود. فروش ماشین خوب بود، اما امسال در اروپا پس از مدل‌هایی از هیوندای، کیا، پژو و فورد در رتبه پنجم قرار گرفت.

نسل کنونی C-HR از مدل‌های پرفروش تویوتا است

تویوتا در نسل جدید ماشین بر ظاهر اسپرت تاکید بیشتری کرده است. C-HR در استودیوی تویوتا در شهر نیس در فرانسه طراحی شده است و در کارخانه‌ای در ترکیه تولید خواهد شد. ماشین از نظر فنی با تویوتا پریوس مشترک است. بخش‌هایی از بدنه مانند چراغ‌های جلو هم به تویوتا پریوس شبیه است.

تویوتا علاوه بر C-HR یک شاسی‌بلند کوچک الکتریکی هم به بازار عرضه خواهد کرد. این ماشین که نامش bZ۳X است کمی از C-HR بزرگ‌تر است.

bZ۳X یکی از پنج ماشین الکتریکی است که تویوتا گفته در سه سال آینده به بازار اروپا عرضه خواهد کرد. تویوتا علاوه بر bZ۳X دو شاسی‌بلند دیگر، یک سدان، و یک وانت الکتریکی به محصولاتش اضافه خواهد کرد. این شرکت می‌گوید مدل‌های که موتور الکتریکی دارند تا سال ۲۰۳۰ نیمی از فروش کارخانه را شامل شود.

ماشین الکتریکی با دنده دستی

سوپرکار لکسوس در چند سال آینده به بازار خواهد آمد

لکسوس سوپرکار الکتریکی خود را با دنده دستی به بازار عرضه خواهد کرد. لکسوس در همایشی در شهر بروکسل پایتخت بلژیک اعلام کرد که این ماشین پدال کلاچ دارد و سیستمی برایش طراحی شده که دور موتور را برای راننده شبیه‌سازی می‌کند. جعبه‌دنده ماشین‌های الکتریکی در حالت عادی یک سرعته است و به همین دلیل راننده این ماشین‌ها دنده عوض نمی‌کند.

پروژه زمانی آغاز شد که مهندسان لکسوس به این فکر افتادند که با الکتریکی شدن ماشین‌ها دلشان برای چه چیزی در ماشین‌های بنزینی تنگ می‌شود. آن‌ها سپس برای شاسی‌بلند الکتریکی کارخانه به طور آزمایشی یک دنده دستی ساختند. نتیجه خوب این آزمایش پروژه را جدی کرد و لکسوس می‌گوید به احتمال زیاد این امکان به مدل‌های آینده لکسوس اضافه خواهد شد.

شتاب صفر تا ۱۰۰ لکسوس به گفته کارخانه حدود دو ثانیه است

در این سیستم همه چیز به صورت نرم‌افزاری بازسازی می‌شود. اما نتیجه آنقدر واقعی است که لکسوس می‌گوید اگر پدال گاز و کلاچ درست کنترل نشود، ماشین خاموش شده یا در سربالایی رو به عقب حرکت می‌کند. راننده همچنین می‌تواند سرعت تعویض دنده‌ها را با سلیقه خود تنظیم کند.


بیشتر بخوانید: کمیاب‌ترین مرسدس بنز دنیا در ایران +عکس


لکسوس در حال کار بر روی یک سوپرکار الکتریکی است. کانسپتی از این ماشین نمایش داده شده و خودروساز ژاپنی می‌گوید آن را در چند سال آینده به بازار عرضه خواهد کرد. اطلاعات فنی زیادی درباره ماشین منتشر نشده، اما گفته می‌شود دو موتور الکتریکی دارد و شتابش حدود دو ثانیه است.

یک فراری برای بازی

حداکثر سرعت فراری گرن‌توریزمو در بازی ویدیویی بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است

فراری با طراحی یک ماشین ویژه برای بازی گرن‌توریزمو، به جمع خودروسازانی پیوست که از بازی‌های ویدیویی برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کنند. این شرکت همچنین می‌گوید ماشینی که طراحی کرده، گوشه‌هایی از ظاهر مدل‌های کارخانه را در آینده نشان می‌دهد.

بازی گرن‌توریزمو در سال ۱۹۹۷ توسط کازانوری یامائوچی طراحی شد و از آن زمان یکی از پرطرفدارترین بازی‌های ویدیویی است. خودروسازان سال‌ها است که با همکاری طراحان این بازی، ماشین‌هایی ویژه گرن‌توریزمو معرفی می‌کنند تا از این طریق نام خود را به گوش نسل جوان برسانند.

ماشینی که فراری ساخته تک سرنشین است. بخش عقب آن شبیه به ماشینی است که این کارخانه برای مسابقات ۲۴ ساعته لومان ساخته است. بخش جلو به گفته کارخانه گوشه‌ای از ظاهر مدل‌های آینده فراری را نمایش می‌دهد.

یک مدل در ابعاد واقعی ماشین برای نمایش در موزه فراری ساخته شده است

فراری گرن‌توریزمو از نظر فنی شباهت زیادی به ماشینی دارد که کارخانه با آن در مسابقات فرمول یک شرکت می‌کند. قوای محرکه آن هیبرید است و ۳۲۶ اسب بخار نیرو دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ماشین کمتر از دو ثانیه و صفر تا ۲۰۰ کیلومترش کمتر از پنج ثانیه است. فراری می‌گوید حداکثر سرعت گرن‌توریزمو در جهان مجازی بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است.

فراری در مراسم معرفی ماشین یک مدل در ابعاد واقعی ماشین را هم نمایش داد که قرار است در موزه این کارخانه در شهر مارانلو در ایتالیا گذاشته شود. ماشین اواخر ماه دسامبر به علاقه‌مندان در بازی گرن‌توریزمو عرضه خواهد شد.

ارسال نظر