تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۲۶ آذر ۱۴۰۱

برگزاری سومین جلسه دادگاه سقوط هواپیمای اوکراینی

صبح پنجشنبه ۲۴ آذر سومین جلسه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی در حالی برگزار شد که پیش از این و طی ۲ جلسه قبلی دادگاه، شاکی‌ها و وکلای آنها، اشکالاتی به مرحله تحقیقات و نظرات کارشناسی موجود در پرونده گرفته بودند که قاضی با وارد دانستن این اشکالات، پرونده را بابت رفع برخی نواقص به دادسرا برگرداند و در سومین جلسه و پس از رفع این اشکالات دادگاه برگزار شد.

اقتصاد۲۴  سومین جلسه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای پرواز ۷۵۲ اوکراین با حضور متهمان، شاکیان، خانواده جانباختگان و وکلای آن‌ها در دادگاه نظامی استان تهران برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، صبح پنجشنبه ۲۴ آذر سومین جلسه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی در حالی برگزار شد که پیش از این و طی ۲ جلسه قبلی دادگاه، شاکی‌ها و وکلای آنها، اشکالاتی به مرحله تحقیقات و نظرات کارشناسی موجود در پرونده گرفته بودند که قاضی با وارد دانستن این اشکالات، پرونده را بابت رفع برخی نواقص به دادسرا برگرداند و در سومین جلسه و پس از رفع این اشکالات دادگاه برگزار شد.

در این دادگاه ۱۰ متهم از رده‌های نظامی مختلف حضور داشتند. در ابتدای جلسه، رئیس دادگاه قاضی مهرانفر ضمن تسلیت شهادت جانباختگان پرواز PS ۷۵۲ اوکراین و طلب مغفرت الهی برای آن‌ها گفت: دادگاه بر این باور و مصمم است تا برابر اصول دینی و قانونی که حاکم بر آیین دادرسی کیفری است، دادرسی عادلانه و منصفانه‌ای داشته باشد.

در ادامه جلسه پس از قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستان و تفهیم اتهامات به متهمان پرونده، تعدادی از شاکیان با حضور در جایگاه ضمن بیان مطالب خود، از رئیس دادگاه خواستند با قاطعیت رأی صالح و قاطعی صادر شود.


بیشتر بخوانید: عکس/ اولین زن خلبان هواپیمای اوکراینی درگذشت


براساس این گزارش، بعد از حضور شاکی‌ها و برخی از وکلای آن‌ها در جایگاه و بیان سخنان‌شان که حدود چهار ساعت به طول انجامید، قاضی مهرانفر با اعلام اینکه زمان جلسه بعدی دادگاه اعلام می‌شود، پایان سومین جلسه را اعلام کرد.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ - ۸۰۰ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز صبح چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز خود را آغاز کرد، اما پس از ۶ دقیقه بعد از قطع ارتباط با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.

ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران صبح شنبه (۲۱دی ۱۳۹۸) تأیید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت موشک پدافندی قرار گرفته است.

منبع: روزنامه ایران
ارسال نظر