تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۲۸ آذر ۱۴۰۱

گران فروشی در شب یلدا ممنوع

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: به تخلفات بازار شب یلدا با سرعت و قاطعیت رسیدگی می‌شود.

اقتصاد۲۴- علیرضا حسن پور در این باره اظهارداشت: در آستانه شب یلدا رویکرد ما نظارت بیشتر بر بازار و کنترل عرضه کالاهاست.

حسن پور تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضای مردم برای خرید اقلام و مایحتاج در روز‌های پایانی پاییز، ضرورت تشدید نظارت‌ها بر بازار اقلام شب یلدا احساس می‌شود.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از افزایش قیمت ها، صیانت از حقوق مصرف کنندگان، حفظ ثبات و آرامش بازار، نظارت بر قیمت آجیل، خشکبار، شیرینی، میوه و تره بار در دستور کار قرار دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، درج نشدن قیمت، صادر نشدن فاکتور طبق قانون و به سرعت، متخلفان به مجازات‌های مقرر، محکوم خواهند شد.


بیشتر بخوانید: یارانه یک میلیونی یلدا برای چه افرادی واریز می‌شود؟


حسن پور یادآورشد: برای مقابله موثر با پدیده‌های بی‌ثبات کننده بازار، پیشگیری از برخی سوء استفاده‌ها و برخورد با متخلفین بازار شب یلدا، در شعبه ویژه‌ای به شکایات مردمی و پرونده‌های ارسالی از دستگاه‌های نظارتی در کم‌ترین زمان و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین اظهارداشت: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با مراجعه به سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی، شکایات خود را ثبت و گزارش کنند.

وی بر لزوم استفاده از اختیارات اعطایی سران قوا در برخورد با متخلفان بازار نیز تاکید کرد.

گفتنی است، این گونه اقدامات فصلی و سلبی در مقابله با تخلفات در بازار کالا، سالیان متمادی است که انجام می‌شود؛ اما آمار دقیقی از تاثیر این برخورد‌ها بر قیمت‌ها در دست نیست؛ و سوالی که به ذهن متبادر می‌شود این است: آیا زمان آن نرسیده تا مسئولین امر، به‌جای اقدامات کلیشه‌ای و پلیسی از این دست، مکانیزم‌های مبتنی بر علم اقتصاد که روی بازار‌های مختلف دنیا امتحان شده است را به کار گیرند و سفره مردم را با سعی و خطا‌های تکراری از این که هست ضعیف‌تر نکنند؟

منبع: ایرنا
ارسال نظر