تاریخ انتشار: ۲۲:۱۴ - ۰۴ دی ۱۴۰۱

جلیلی: دشمن به چاقوکشی روی آورده

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: امروز دغدغه آن‌ها این است که اگر پهپاد ایران به فلان کشور برسد، توازن جنگ به هم می‌خورد. آلمان اکنون نگران مردم ایران است؟

اقتصاد۲۴-ایسنا نوشت: سعید جلیلی عصر امروز در دانشگاه امیرکبیر با اشاره به نحوه شهادت شهید عجمیان اظهار کرد: این جوان که مسلح نبود را به بدترین شکل به شهادت رساندند. ببینید با بدن بی جانش چه رفتاری انجام دادند. البته از این رفتار با افتخار یاد می‌کنند و روسای برخی کشور‌ها هم با کسانی که از این اقدامات حمایت کرده، دست دادهو عکس یادگاری می‌گیرند.

وی ادامه داد: شهدای هسته‌ای ما همه تحصیل‌کرده داخل کشور بودند و دشمن می‌بیند که ملت ما روی پای خود ایستاده و تولید قدرت، عزت و افتخار می‌کند. خودشان می‌گویند که فشار حداکثری شکست فاحش خورده است. گزینه‌های دشمن یکی یکی از روی میز کنار می‌رود و امروز به چاقوکشی روی آورده است.


بیشتر بخوانید:مرد سایه‌ها؛ بازخوانی مسیر سعید جلیلی در سیاست ایران!


جلیلی در ادامه با بیان اینکه دشمن با ناامن کردن کشور به دنبال کسب موفقیت است، تصریح کرد: آمار کشته‌های کرونایی همین کشور‌هایی که مدعی پیشرفت و علم هستند را نه با استناد به آمار جمهوری اسلامی بلکه با استناد به آمار خودشان بررسی کنید. آمریکا ۱۹۰۰ کشته، فرانسه ۷۰۰ کشته، انگلیس ۴۷۰ کشته و آلمان ۸۸۰ کشته داشته است. مگر آن‌ها نمی‌گفتند که ایران خیلی عقب است؟ حتی واکسن را از ما تحریم کردند. این‌ها آماری است که خودشان ارائه داده‌اند.

وی ادامه داد: اختلاف آن‌ها با ما اختلاف سیاسی یا اقتصادی نیست بلکه هماوردی تمدنی است و آن‌ها می‌بینند که تمدن جدیدی در حال شکل‌گیری است. آن‌ها می‌بینند که ملتی پیدا شده که روی پای خود می‌ایستد بنابراین بدترین فشار‌ها را می‌آورند، ولی زمانی می‌گفتند سیم‌خاردار نمی‌دهند، اما امروز دغدغه آن‌ها این است که اگر پهپاد ایران به فلان کشور برسد، توازن جنگ به هم می‌خورد. آلمان اکنون نگران مردم ایران است؟ آن‌ها که زمانی بمب شیمیایی می‌دادند و روی سر مردم ایران ریخته می‌شد، نگران نبودند؟

ارسال نظر