تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۱ دی ۱۴۰۱

فیلم/ موشک باران اوکراین در شب سال نو

صدای حداقل ۱۰ انفجار شدید بعد از ظهر شنبه در مرکز پایتخت اوکراین طنین انداز شد. ویتالی کلیچکو، شهردار این شهر گزارش داد که انفجار‌های بزرگ در چهار محله خرابی‌های زیادی به بار آورد.

اقتصاد۲۴ روسیه در آخرین روز سال ۲۰۲۲ حملات هوایی خود علیه اوکراین را تشدید کرد و سال را با شلیک موشک‌های کروز و هواپیما‌های بدون سرنشین انتحاری به چندین شهر به پایان رساند.

به گزارش فرارو، والری زالوژنی فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین گفت که پدافند هوایی این کشور با موفقیت در مجموع ۱۲ حمله دریافتی را رهگیری کرد که شش مورد از آن‌ها در کی‌یف بود.

صدای حداقل ۱۰ انفجار شدید بعد از ظهر شنبه در مرکز پایتخت اوکراین طنین انداز شد. ویتالی کلیچکو، شهردار این شهر گزارش داد که انفجار‌های بزرگ در چهار محله شهر ویرانه ایجاد کرده است. وی افزود: حداقل یک نفر جان خود را از دست داده و تعدادی دیگر نیز در بیمارستان بستری شده اند.

خدمات اورژانس کی‌یف به چندین نقطه در اطراف شهر اعزام شد. کیریلو تیموشنکو، معاون دفتر ریاست جمهوری اوکراین گفت که موشک‌های روسی به هتل چهار ستاره در منطقه تفریحی کی‌یف اصابت کرده است.

اپراتور شبکه برق اوکراین گفت که به طور پیشگیرانه برق چندین منطقه از پایتخت را قطع کرده است، اما هیچ آسیبی به زیرساخت‌های آن‌ها گزارش نکرده است.

در حالی که کی‌یف بار سنگین حملات روز شنبه را متحمل شد، چندین شهر در غرب و جنوب نیز هدف حملات هوایی روسیه قرار گرفت. مدیر منطقه‌ای در منطقه خملنیتسکی در غرب اوکراین می‌گوید ۲۰ موشک روسی بر فراز منطقه او پرواز کردند که به برخی اهداف اصابت کرد و حداقل چهار غیرنظامی زخمی شدند. به گفته مقامات، ساکنان شهر جنوبی میکولایف نیز زخمی شده اند.

منبع: فرارو
ارسال نظر