تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۴ دی ۱۴۰۱

تلاش ستاد امر به معروف برای احیای زاینده‌رود

در جلسه مسئولین ستاد امر به معروف و نهی از منکر با معاون آب و آبفای وزیر نیرو، مشکلات رودخانه زاینده رود بررسی شد.

اقتصاد۲۴- حجت الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده معاون امور استان‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در این ارتباط گفت: در این نشست که دکتر محمد جوانبخت معاون آب و آبفای وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران همچنین مهندس علیرضا الماسوندی معاون شرکت مدیریت منابع آب ایران و سرپرست حوضه آبریز رودخانه زاینده رود حضور داشتند حجت الاسلام محسن مظاهری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان و اعضای صنف کشاورزان به بیان مسائل و مشکلات مردم استان و شهر اصفهان به خصوص کشاورزان به دلیل خشکی زاینده رود پرداختند.

وی افزود: مسئولان وزارت نیرو نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده قول مساعد در پیگیری جدی جهت حل این مشکل و احیای زاینده رود دادند.

حجت الاسلام صادق‌زاده، وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر را پیگیری مطالبات مردم از مسئولان عنوان کرد و افزود: با توجه به وضعیت آب اصفهان و دغدغه مقام معظم رهبری در این خصوص، وظیفه خود دانستیم تا برای پیگیری فعالیت‌های وزارت نیرو، این جلسه را تشکیل دهیم و در جریان روند پیشرفت پروژه‌های در دست اقدام دولت قرار بگیریم.


بیشتر بخوانید: پایان گشت ارشاد را به آغاز چالش دیگر تبدیل نکنید!


معاون امور استان ها و دستگاه های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه زاینده رود یک رود بین المللی و در اکثر کشورهای جهان شناخته شده است، بیان داشت: زاینده‌ رود صرفاً متعلق به مردم اصفهان نیست؛ بسیاری از مسافران و گردشگرانی که به کشور ما سفر می‌کنند ایران را با شهر اصفهان و اصفهان را با زاینده‌رود می‌شناسند بنابراین همگی باید اهتمام جدی داشته باشند تا رودی را که سبب حیات این شهر فرهنگی است، حفظ کنند.

وی تاکیدکرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر صدای رسای مردم برای پیگیری مطالبات از مسئولان جهت برطرف شدن مشکلات جامعه است.

در ادامه، حجت الاسلام محسن مظاهری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان به بررسی وضعیت آب این استان و خشکی زاینده رود پرداخت و تصریح کرد: وضعیت زاینده‌ رود موضوعی بسیار مهمی است که اثرات آن فقط استان اصفهان را در برنمی‌گیرد بلکه در گستره ملی مطرح است و همه مسئولان کشور باید از این میراث گرانبها که از گذشته به دست نسل امروز رسیده، حفظ و حراست کنند.

وی به خواسته های به حق کشاورزان در خصوص احیای زاینده رود اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مطالبات، پیگیری موضوع آب اصفهان و احیای زاینده رود و حق آبه کشاورزان است.

منبع: خبر فوری
ارسال نظر