تاریخ انتشار: ۱۸:۰۸ - ۱۷ دی ۱۴۰۱

آماده‌باش هلال احمر برای بارش شدید برف و باران

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش امدادگران این سازمان برای بارش برف و باران در ۱۴ استان کشور خبرداد.

اقتصاد۲۴- مهدی ولیپور با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی بارش شدید باران در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه پیش‌بینی شده است، بارش‌هایی که شدت آن در استان‌های بوشهر، خوزستان، جنوب کهگیلویه و بویراحمد، سواحل گیلان و مازندران و فارس بیشتر خواهد بود. همچنین بارش شدید برف و باران در همین ایام برای استان‌های اردبیل، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، ارتفاعات شمالی و شرقی خوزستان، گیلان، مازندران، شمال کرمان، یزد، جنوب و غرب اصفهان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه احتمال وقوع برخی حوادث و وارد شدن خسارات به ویژه در حوزه کشاورزی وجود دارد، گفت:‌در همین راستا نیز سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، امدادگران خود در این استان‌ها را به حالت آماده‌باش درآورده است. تجهیزات لازم برای امدادرسانی در حوادث احتمالی نیز پیش‌بینی شده است.


بیشتر بخوانید: بارش برف و باران آتی در کدام شهرهاست؟


رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: با این وجود لازم است که مردم نیز نکاتی را مدنظر قرار دهند، از جمله اینکه ازانجام تردد‌ها و سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند. رانندگی در این شرایط نیازمند مهارت بالایی است و لازم است که رانندگان ضمن اطمینان از سالم بودن وسایل گرمایشی خودروی خود، تجهیزاتی مانند زنجیر چرخ را نیز برای عبور از گردنه‌های برفگیر به همراه داشته باشند.

ولیپور افزود: پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، حضور در حاشیه رود‌ها و مسیل‌ها نیز از جمله توصیه‌های همیشگی در شرایط بارش برف و باران است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر