تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۱۹ دی ۱۴۰۱

ارس پایلوت توسعه رویدادهای فرهنگی با محوریت های موضوعی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از آمادگی این سازمان برای حمایت از رویداد‌های فرهنگی خبر داد و اظهار داشت: بدون توسعه فرهنگی هیچ توسعه اقتصادی و تجاری برای جامعه متصور نیست به عبارت دیگر توسعه فرهنگ زیربنای توسعه همه جانبه است.

اقتصاد۲۴- مجید کیانی با تاکید بر اینکه یکی از اساسی‌ترین اهداف تشکیل مناطق آزاد، الگوسازی برنامه‌ها و فعالیت‌ها و تسری آن به کل جامعه است، خاطرنشان کرد: منطقه آزاد ارس می‌تواند پایلوت توسعه رویداد‌های فرهنگی با محوریت‌های موضوعی قصه‌گویی، کودک و نوجوان، کاهش آسیب‌های اجتماعی، خانواده و پرداخت به ادبیات پایداری باشد.

محمدعلی میرزایی مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این دیدار ضمن تاکید بر لزوم حمایت مناطق آزاد ارس از توسعه کتابخانه‌های عمومی، یادآور شد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با دارا بودن ۳۷۰۰ کتابخانه و ۷۵۰۰ نیروی کتابدار شبکه عظیم فرهنگی را تشکیل داده است که به این شبکه فرهنگی بی‌نظیر آنچنان که باید پرداخته نشده و خدمات آن بعضا مغفول مانده یا نادیده گرفته شده است.

میرزایی با بیان اینکه خلا‌های فرهنگی باعث بروز مشکلات اجتماعی و اقتصادی می‌شود، تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی و ناآگاهی‌هایی که امروز در نسل جوان و نوجوان مشاهده می‌شود حاصل عدم پرداختن به مقوله فرهنگ و مراکز فرهنگی در جامعه است.


بیشتر بخوانید: فعالیت شبانه روزی گمرک و استاندارد در منطقه آزاد ارس تصویب شد


وی یکی از مهمترین سیاست‌های مدیریت جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را توجه به ایجاد عادت به مطالعه در کودکان و نوجوانان دانسته و افزود: برای رسیدن به این هدف نهاد در حال ایجاد و توسعه کتابخانه‌های ویژه کودکان و نوجوانان با نام هدهد سفید است.

اسد بابایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان از افزایش ۴۰ درصدی در شاخص عضو و افزایش ۹۳ درصدی در شاخص امانت کتابخانه‌های عمومی استان طی شش ماه گذشته خبر داد.

منبع: منطقه آزاد ارس
ارسال نظر