تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۲۵ دی ۱۴۰۱

پیش بینی قیمت دلار در روزهای آینده

قیمت دلار در بازار نیمه تعطیل امروز در حالی منجمد شده که دلاربازان در روز‌های تعطیل معمولا دست از خرید می‌کشند؛ اما سوال اصلی این است که قیمت دلار در روز‌های آینده به چه سمت و سویی می‌رود؟

اقتصاد۲۴معامله گران در این روزهای سرد ترجیح می دهند فعالیتی نداشته باشند و قیمت دلار در یک محدوده خاص منجمد شد. 

از نگاه برخی فعالان، کاهش نوسانات دلار و همچنین پایین آمدن حجم معاملات در بازار اسکناس آمریکایی پیام معناداری به برخی بازیگران ارزی داده است. سرد بودن شرایط معاملات ارزی، به بازیگرانی که قصد ورود به بازار ارز یا خروج از آن را داشته‌اند، به طور موقت چنین پیامی را مخابره کرده است که فعلا خرید و فروش خاصی را انجام ندهند.

در همین راستا فردین آقا‌بزرگی در گفتگو با اقتصاد 24 درباره ثبات قیمت دلار چشم‌انداز قیمت دلار افزایشی است، گفت: آینده بازار ارز قابل پیش‌ بینی نیست، زیرا دولت تنها بازیگر بازار ارز در کشور است. با خبردرمانی هم بازار کنترل نمی‌شود.


بیشتر بخوانید: دلار کانال عوض کرد


او با اشاره به رشد اقتصادی یک درصدی کشور گفت: پیش بینی این رشد در برنامه توسعه چهار درصد بود. در حالی‌که ما نفت هم فروختیم. بنابراین معیار و مبنای محاسبه قیمت دلار بعد از عرضه و تقاضا باید تورم باشد.

آقابزرگی قیمت دلار را با توجه به تورم ۵۰ درصدی، بالاتر از رقم کنونی اعلام کرد و گفت: دولت با هر ابزاری تا کنون مانع تحقق قیمت واقعی دلار شده است.

ارسال نظر