تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۲۷ دی ۱۴۰۱

پول نقد کمیاب شد

نبود پول نقد در دستگاه‌های خودپرداز در آمل در حالی دردسرساز شده که گشتی در تهران هم نشان می‌دهد این مشکل به پایتخت نیز رسیده است.

اقتصاد۲۴- بازدید‌های میدانی درسطح شهر آمل نشان می‌دهد، برخی از خودپرداز‌های بانک‌های دولتی و خصوصی در بیشتر ساعت‌های شبانه روز درطی دو هفته گذشته هیچ پرداخت وجه نقدی به مراجعه کنندگان خود نداشتند. شهروندان آملی می‌گویند به چندین عابربانک مراجعه کرده‌اند، اما نتوانسته‌اند پول نقد بردارند.

برخی دیگر معتقدند با توجه به افزایش پرداخت‌های اینترنتی و وجود دستگاه کارتخوان در تمام فروشگاه‌ها نیازی به افزایش سقف برداشت و وجود پول نقد در دستگاه‌های نیست. اما برخی دیگر از شهروندان با بیان اینکه برای انجام برخی فعالیت‌های کاری روزانه مجبور به برداشت پول نقد هستند، گفتند: با توجه قانون مالیاتی جدید دستگاه‌های کارتخوان، بسیاری از فروشندگان از مردم پول نقد طلب می‌کنند و مردم مجبور به پرداخت نقدی هستند.


بیشتر بخوانید: ماجرای کمبود اسکناس در خودپرداز‌ها چیست؟


یکی از شهروندان آملی گفت: برای سوارشدن تاکسی و اتوبوس درچند روز گذشته با کمبود پول نقد مواجه شدم و از سوی دیگر تاکسی و اتوبوس به کارت خوان یا سامانه‌های کارتی وصل نیستند.

حسن نبی‌زاده افزود: حتی درچند روز گذشته مجبور شدم برای گرفتن پول نقد، در صف انتظار بانک برای گرفتن حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ هزارتومان پول نقد باشم که درشرایطی که مردم در ماه‌های گذشته به شدت از نظر روحی واقتصادی با مشکلات زیادی مواجه هستند، این مشکل هم اضافه شد.

پرداخت وجه نقد برای ویزیت پزشک

فاطمه حسینی شهروند دیگر آملی که برای گرفتن پول نقد در یکی از باجه‌های خودپرداز‌های بانک دولتی با ناراحتی از دریافت نکردن وجه نقد برمی‌گشت، به خبرنگار ایسنا، گفت: نوبت دکتر برای بیماری فرزندم داشتم که منشی پزشک بابت ویزیت از من طلب پول نقد طلب کرده و گفته کارت خوان اینجا خراب است! وشما حتما باید پول ویزیت را نقدا پرداخت کنید.

وی با اشاره به اینکه به چندین باجه خودپرداز مراجعه و متاسفانه همه این‌ها عملیات پرداخت وجه انجام نمی‌دادند، اضافه کرد: متاسفانه برای انجام کارم مجبور شدم از چند مغازه با دادن کارت بانکی، از آن‌ها درخواست وجه نقد کنم که متاسفانه وجه نقد درسطح شهر گویا کم شده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر