تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۲۸ دی ۱۴۰۱

قیمت دلار ۳۳ هزار تومان می‌شود؟

قیمت دلار در بودجه سال آینده نمایانگر محدوده قیمت دلار در بازار است. این در حالی است که نرخ تسعیر ارز در بودجه سال آینده ۲۳ هزار تومان تعیین شده است.

اقتصاد۲۴- در حالی که نرخ تسعیر ارز در بودجه سال آینده ۲۳ هزار تومان تعیین شده است، اما محاسبات اعداد دیگری را برای نرخ دلار در سال آینده نشان می‌دهد.

میثم رادپور، کارشناس مسائل مالی می‌گوید: بازار ارز عقب‌تر از تورم است. ما در اقلام مصرفی خانوار، صندوق‌های سرمایه‌ای و تمامی بخش‌های بازار و اقتصاد، تورم افسار گسیخته‌ای را شاهد هستیم.» او تاکید می‌کند عامل تحریم‌ها به اتفاقات امروز در بازار‌های مالی سرعت داده است. در کشور دوره ۱۰ ساله‌ای داشتیم که قیمت ارز ثابت مانده بود و در آن زمان امکان ثبات دستوری و کنترل بازار ارز وجود داشت، زیرا صادرات، تولید، واردات و فروش نفت داشتیم. اما اکنون چنین امکانی وجود ندارد و دولت نمی‌تواند قیمت دلار را به سادگی مهار کند.


بیشتر بخوانید: قیمت دلار افزایشی شد


اما پدرام سلطانی، دیگر فعال بخش خصوصی است که معتقد است سیاست ارزی بانک مرکزی از همین الان مشخص است. سلطانی به گفته معاون اول رئیس جمهور اشاره کرده و می‌گوید معاون اول رئیس جمهور گفته نرخ دلار برای کالا‌های اساسی را تا دو سال کنترل می‌کند. معنی این حرف این است که نرخ دلار در بازار آزاد ۳ تا ۴ برابر می‌شود.

ارسال نظر