تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۲۸ دی ۱۴۰۱

آماده باش در بازار دلار

قیمت دلار در حالی وارد روند افزایشی شده که جلسه فردای پارلمان اروپا و قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران، می‌تواند بازار دلار را متشنج و خریداران جدید را وارد بازار کند.

اقتصاد۲۴- اعمال تحریم‌های جدید چند وقتی است که چاشنی خبر‌های خط بین‌المللی ایران است. مطمئنا تصویب قطعنامه با تشدید فضای سیاسی علیه ایران، شرایط را برای احیای برجام با شرایط مد نظر ایران را سخت‌تر خواهد کرد، ولی قراردادن نام سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی می‌تواند شمارش معکوس مرگ برجام را کلید بزند.

فردا (پنجشنبه ۲۹ دی) پارلمان اروپا قطعنامه جدیدی را علیه ایران به رای می‌گذارد. ایران یکی از محور‌های این گردهمایی است که در استراسبورگ فرانسه برگزار شده است. پارلمان اروپا در واکنش به اعتراضات و اعدام‌ها با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به بحث و گفتگو نشسته و احتمالا در روز پنجشنبه قطعنامه‌ای را علیه ایران به رای می‌گذارد.


بیشتر بخوانید: شوک برفی به قیمت دلار


اقدامات انتظامی شدید در بازار دلار، افزایش نرخ بهره بانکی، حفظ مقداری از نقدینگی در بازار سرمایه، عرضه سکه و ربع سکه در بورس کالا، همه اقداماتی بود که بازارساز به کمک آن‌ها تا حدودی بازار ارز را کنترل کرده است، ولی اگر جلسه پارلمان اروپا موضع‌گیری سیاسی علیه ایران را به میزان زیادی تشدید کند، می‌تواند خریداران جدیدی را به بازار وارد کند.

ارسال نظر