تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۲۹ دی ۱۴۰۱

طرح دو فوریتی مجلس در واکنش به پارلمان اروپا

طبق این طرح، "کلیه نیرو‌های نظامی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در غرب آسیا و سازمان‌های مرتبط با این نیرو‌ها به عنوان تروریست اعلام می‌شوند" و ایران، هرگونه همکاری با این نیرو‌ها را "همکاری در اقدام تروریستی" خواهد دانست

اقتصاد۲۴- واکنش به رای پارلمان اروپا، شماری از اعضای مجلس شورای اسلامی یک طرح دوفوریتی را آماده کردند. در صورت تصویب این طرح، نیرو‌های مسلح کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از سوی ایران، "تروریست" قلمداد می‌شوند.
محمد خدابخشی، شامگاه چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه با اعلام این خبر گفت، بر اساس این طرح پنج‌ما‌ده‌ای دستگاه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی "مکلف" می‌شوند تا "فهرست فرماندهان نیرو‌های کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را جهت پیگیری‌های قضایی" در اختیار قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران قرار دهند.

او به خبرگزاری فارس گفت که طبق این طرح، "کلیه نیرو‌های نظامی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در غرب آسیا و سازمان‌های مرتبط با این نیرو‌ها به عنوان تروریست اعلام می‌شوند" و ایران، هرگونه همکاری با این نیرو‌ها را "همکاری در اقدام تروریستی" خواهد دانست.
طرح دوفوریتی مجلس شورای اسلامی همچنین می‌گوید که تمامی کشور‌هایی که به هر صورت با تصمیم اتحادیه اروپا در قرار گرفتن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی همراهی کنند، ''مشمول عمل متقابل می‌گردند".

ارسال نظر