تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۳۰ دی ۱۴۰۱

پس لرزه اقدام پارلمان اروپا در بازار دلار ایران

بازار شبانه در حالی میزبان خریداران دلار بود که برخی از معامله گران مدعی اند در معاملات پشت خطی، اسکناس آمریکایی باز هم روز جمعه به صعود خود ادامه می‌دهد. اما باید دید در ادامه قیمت دلار به چه سمت و سویی می‌رود.

اقتصاد۲۴قیمت دلار نقدی هم در بازار روز گذشته به مسیر صعودی خود ادامه داد.

برخی از معامله گران مدعی اند که دلار به کانال جدید هم سرک کشید. از نظر تحلیلگران ارزی هراس معامله‌گران از تشدید تنش‌های بین‌المللی یکی از مهم‌ترین عواملی است که تقاضای احتیاطی را در بازار بالا برده است. هرچند قطعامه اروپایی علیه سپاه پاسداران مهم ترین عاملی بود که دلار را افزایشی کرد اما بعد از تصویب این قطعنامه، نرخ‌ها کاهشی شد و در زمان نگارش این گزارش دلار فردایی پایین‌تر از دلار نقدی بازار امروز معامله شد.


بیشتر بخوانید: دلار وارد کانال جدید شد


عده‌ای از معامله گران می‌گفتند علت اینکه بعد از خبر تصویب قطعنامه قیمت دلار واکنش صعودی از خود نشان نداد به این علت بود که ۴ اصلاحیه که یکی از آن‌ها درخواست لغو برجام بود رأی نیاورد.

نرخ دلار پیشخور شد؟

از سوی دیگر برخی از معامله گران معتقدند این خبر تا حد زیادی پیش خور شده بود. به همین دلیل دلار رشد قابل توجهی را ثبت نکرد. در واقع، پیشخور شدن قیمت به این معناست که قبل از اینکه اخبار و اطلاعات خاصی منتشر شود، قیمت آن شروع به افزایش یا کاهش می‌کند.

دستکاری نرخ دلار در اتاق‌های معاملاتی؟

عده از معامله گران می‌گفتند، چون پله آهنین نیست معاملات رسمی فردایی هم نیست. این دسته از بازیگران ارزی مدعی بودند اتاق ها، همه مدل دستکاری و شانتاژ می‌کنند و با هماهنگی سایر اتاق‌ها نوسانات ساختگی ایجاد می‌کنند. این دسته از معامله می‌گفتند مراقب باشید تا گرفتار نشوید.

ارسال نظر