تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۳۰ دی ۱۴۰۱

نخستین جشنواره ساحل نشینان به میزبانی منطقه آزاد چابهار

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار، گفت: تنها بندر اقیانوسی کشور و سواحل زیبای مکران میزبان نخستین جشنواره ساحل نشینان کشور است.

اقتصاد۲۴- طاهره شهرکی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان با اعلام خبر اطهار داشت: اولین جشنواره فرهنگی گردشگری ساحل‌نشینان کشور با حضور ۱۲ استان ساحلی و همسایه در منطقه آزاد چابهار برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار، گفت: شهر چابهار میزبان حدود ۲۵۰ مهمان از گروه‌های موسیقی، صنایع دستی، فعالین گردشگری، روسای انجمن‌های گردشگری، نمایندگان ایرلاین‌های هوایی، مدرسین مطرح ملی صنایع دستی، مدیران ملی و استانی، موسسه اقتصاد زنان است.

شهرکی با بیان اینکه در این جشنواره شرکت کنندگان با برپایی نمایشگاه‌های متنوع آثار و هنر‌های دستی خود را در بیش از پنجاه غرفه، سیاه چادر با طبخ غذا‌های محلی جهت بازدیدکنندگان برپا می‌کنند، افزود: این رویداد مهم از چهارشنبه ۲۸ دی آغاز و تا اول بهمن‌ماه ادامه دارد.


بیشتر بخوانید: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری منطقه ویژه اقتصادی چابهار و استانداری لرستان در زمینه شیلات


وی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره معرف ظرفیت‌های منطقه است و جذب سرمایه‌گذار‌های داخلی و خارجی و از همه مهمتر نمایش روحیه مهماندوستی مردم شریف این خطه را در دستور کار دارد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار قرارگیری شهر بندری چابهار را در جوار سواحل مکران، مهم دانست و گفت: برگزاری این قبیل جشنواره‌ها نقش مهمی در بسترسازی در راستای توسعه پایدار جهت مردمان خوش قلب و مهماندوست آن خواهد داشت.

شهرکی افزود: نخستین همایش گردشگری ساحل نشینان به میزبانی چابهار از تاریخ ۲۸ دیماه جاری آغاز و روز جمعه به کار خود پایان می‌دهد.

منبع: منطقه آزاد چابهار
ارسال نظر